مزیت‌های استفاده از کارت سوخت

چهارشنبه 9 مرداد 98 ساعت 10:08
مزیت‌های استفاده از کارت سوخت

استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ اجباری که در نگاه نخست شاید دردسرهایی را برای مصرف‌کنندگان در پی داشته باشد ولی درواقع این طرح مزیت‌هایی دارد که می‌توان دردسرهای آن را نادیده گرفت.

۱۱ روز دیگر استفاده از کارت سوخت شخصی در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان الزامی و سوخت‌گیری فقط از این طریق امکان‌پذیر می‌شود. برای این مهم هم تدابیر گوناگونی در نظر گرفته شده و آن‌طور که وزیر نفت هم اعلام کرده، اجرای این طرح در تاریخ مقرر حتمی خواهد بود.

عبدالرضا امینی، کارشناس ارشد حوزه انرژی در مورد دلایل اجبار این طرح و مزایای آن گفت: به عقیده من این طرح ابتدا به منظور ارزیابی میزان مصرف اجرایی می‌شود، چون که از این طریق می‌توان پرمصرف‌ها را شناسایی کرد و اقداماتی را که در بخش آب و برق که در زمینه برخورد با پرمصرف‌ها انجام می‌شود در این حوزه هم اجرایی کرد. علاوه بر این می‌توان میزان مصرف سوخت خودروهای گوناگون را هم به دست آورد.

وی  با ذکر این‌که با نظم ‌دهی و سامان بخشیدن به دستگاه‌های موجود در جایگاه‌های بنزین می‌توان ارزیابی‌های دقیقی از میزان مصرف اشخاص و خودروهای گوناگون به دست آورد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا تاریخ در نظر گرفته شده، جایگاه‌ها آماده سوخت‌رسانی با کارت سوخت شخصی باشند ولی اگر این آمادگی هم تا آن زمان وجود نداشته باشد، این موضوع زمینه ساز آمادگی کامل جایگاه‌های سوخت است.

امینی با اشاره به تأثیر اجرای این طرح در میزان کنترل قاچاق سوخت در کشور افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از کارت سوخت‌های شخصی تعیین میزان استفاده از سوخت در روز است که همین موضوع می‌تواند تا حد زیادی میزان مصرف و قاچاق سوخت را کاهش دهد.

وی با تاکید بر این موضوع که باید برای کنترل قاچاق سوخت اقدامات گسترده‌تری هم انجام گیرد، گفت: بعضاً شاهدیم که در مناطق مرزی کشور، زد و بندهایی در این بخش انجام می‌گیرد که باید مدیریت جدی در این حوزه وجود داشته باشد که ابزار کارت سوخت در این بخش هم می‌تواند کمک‌رسان باشد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar