جریمه تاکسی‌ها به خاطر بی حجابی مسافران

شنبه 4 آبان 98 ساعت 10:25
جریمه تاکسی‌ها به خاطر بی حجابی مسافران

به گفته ضامنی، استفاده و تعریف تاکسی در کشور ما با بقیه کشور‌ها متفاوت است. در ایران مردم انتظار دارند تاکسی به عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی فعالیت کند در حالی که در دنیا تاکسی به عنوان وسیله لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گفت: نوع استفاده از تاکسی در کشور ما با دیگر کشور‌ها متفاوت است.

در کشور ما انتظار می‌رود تاکسی به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی در خطوط خاص تاکسی کار کند و کرایه آن هم تحت نظارت باشد.

وی افزود: در همه جای دنیا استفاده از تاکسی برای حمل‌ونقل، بسیار لوکس محسوب می‌شود و کرایه آن هم بالاست و می‌تواند انتظارات بیشتری را برآورده کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی ادامه داد: درخواست دربستی توسط تاکسی‌ها و دریافت کرایه بیشتر در روز‌های برفی و بارانی، جزء مواردی است که باید دید می‌تواند تخلف باشد یا خیر.

ضامنی در خصوص فعالیت و نظارت تاکسی‌های اینترنتی گفت: دستورالعملی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی توسط وزارت کشور، وزارت صمت و فعالان این حوزه تنظیم و توسط وزارت کشور ابلاغ شد. طبق این دستورالعمل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید بعضی موارد مثل معاینه فنی را مانند دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام دهند.

وی افزود: به عنوان مثال، خودرو‌هایی که میانگین روزانه ۶۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، همانند ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید دو بار در سال معاینه فنی شوند. همچنین تأیید صلاحیت و سوپیشینه آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی ادامه داد: طبق این دستورالعمل وزارت کشور سامانه‌ای برای نظارت و پایش فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به نام سامانه مدیریت اطلاعات سفر "سماس" ایجاد خواهد کرد که این شرکت‌ها باید در آن ثبت نام کنند.

ضامنی گفت: نظارت هوشمند با ایجاد این سامانه بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی قابل اجرا خواهد بود و امیدواریم این امر هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

وی در خصوص تست عدم اعتیاد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی افزود: بررسی عدم اعتیاد رانندگان و تأیید صلاحیت آنها بر عهده شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی است. همچنین حذف رانندگانی که اعتیاد دارند نیز بر عهده همین شرکت‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در مورد عدم رعایت حجاب در تاکسی‌ها ادامه داد: طبق قانون در صورت عدم رعایت حجاب یا بی‌حجابی در خودروها، رانندگان متخلف توسط پلیس راهنماییی و رانندگی جریمه می‌شوند.

وی گفت: تاکسی‌ها از این قاعده مستثنا نیستند، اگر مسافران تاکسی، شئونات را رعایت نکنند، تاکسی جریمه می‌شود و این موضوع برای رانندگان تاکسی آسیب زا است.

از مسافران می‌خواهیم حجاب خود را در تاکسی رعایت کنند که رانندگان تاکسی با مشکل مواجه نشوند.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar