تحویل ۲۲۰ هزار خودرو معوق سایپا تا مهر ۹۸

سه شنبه 7 خرداد 98 ساعت 16:47
تحویل 220 هزار خودرو معوق سایپا تا مهر 98

قائم مقام امور اقتصادی و مالی سایپا گفت: تعهدات معوق این گروه ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو است که تا پیش از مهرماه تعهدات خود را نسبت به مشتریان انجام خواهیم داد.

علی رضا بادکوبه امروز در جلسه خبری در پاسخ به سؤال در خصوص میزان تعهدات شرکت خودروسازی سایپا و زمان تحویل، با اعلام اینکه کل تعهدات گروه سایپا ۴۴۲ هزار دستگاه خودرو است، اظهار داشت: تعهدات معوق این گروه ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو است که تا پیش از مهرماه تعهدات خود را نسبت به مشتریان عملی خواهیم داد.

وی در جواب به این سؤال که چرا با وجود تعهدات معوق همچنان فروش فوری خودرو را انجام می‌دهید، افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر کرده ۲۰ درصد از خودروهای تولیدی در هر ماه باید به فروش‌های جدید و نقدی اختصاص یافته و ۸۰ درصد باقیمانده صرف خودروهای معوقه مشتریان شود. در این شیوه مقرر شده تقاضای موجود در بازار کنترل شود، در غیر این صورت امکان دلال بازی و دامن زدن به قیمت‌ها وجود دارد. البته باید تأکید کنم ما یک ریال بالاتر از این قیمت خودروها را به مشتریان نداده‌ایم.

قائم مقام امور اقتصادی و مالی سایپا، تصریح کرد: در دو ماهه امسال یک هزار و ۵۵۲ دستگاه چانگان، ۸۴۸ دستگاه سراتو، ۱۷ هزار و ۴۲ دستگاه x200 در این گروه تولید شده است.

براساس گفته‌های رئیس انجمن خودروسازان، سایپا و ایران خودرو در خرید قطعات از بعضی شرکت‌های قطعه ساز داخلی دچار مشکل شده‌اند، گفت: کمبود قطعه از محل داخل مشمول ما نمی‌شود.

قائم مقام امور اقتصادی و مالی سایپا در مورد احتمال بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، گفت: هم اکنون ما مطابق فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار که از طرف سازمان حمایت تعیین شده، محصولات خود را می‌فروشیم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل زیان ۶ هزار میلیارد تومانی سال پیش سایپا قیمت‌های دستوری محصولات آن بوده است. پرسش ما این است چرا شورای رقابت وارد کنترل و نظارت قیمت‌های محصولات مانند مس و مواد پلیمری نشده است؟

بادکوبه در مورد میزان خودروهای ناقص این گروه در کارخانه به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: مشکلات گوناگونی از جمله موارد بانکی و انتقال ارز موجب شده تا سازندگان خارجی نتوانند قطعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار دهند، ولی با کمک بانک مرکزی راهکارهای لازم اتخاذ شده است. بر همین اساس با واردات قطعات مورد نیاز، در طول یک ماه آینده ۸۰ درصد خودرهای ناقص کف کارخانه را تجاری و در اختیار مشتریان و ثبت نام کنندگان قرار خواهیم داد.

پراید ۱۸.۵ میلیون تومانی در گزارش عملکرد مالی سایپا در سال ۹۷

وی در رابطه با انتشار گزارش عملکرد مالی سال ۹۷ سایپا که در آن ارقامی مانند پراید ۱۸.۵ میلیون تومانی عنوان شده، اظهارداشت: در ۱۰ ماهه پارسال پراید را با قیمت در نظر گرفته شده از طرف شورای رقابت یعنی ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساندیم، در بهمن و اسفند ماه هم که قیمت‌های جدید از طرف سازمان حمایت اعلام شد از آنجایی که تعهدات معوق داشتیم، خودروها را با همان قیمت‌های قبلی به فروش رساندیم. البته باید بگویم ۱۳.۵ درصد از قیمت ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی یاد شده مربوط به ارزش افزوده (۹ درصد)، عوارض شماره گذاری (سه درصد) و هزینه‌های بیمه شخص ثالث، ارسال از طریق پست و ناجا است که با کسر آنها به رقم فروش خالص ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌رسیم که در گزارش‌های مالی درج شد.

بادکوبه در مورد واگذاری باقیمانده سهام دولت در سایپا هم گفت: مالک این سهام، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و در این زمینه تابع سیاست‌های کلان کشور هستیم.

وی در مورد بدهی ثبت شده شرکت به قطعه سازان هم افزود: بدهی به شبکه قطعه سازی ۲ هزار میلیارد تومان است که مطابق قراردادهایی است که با شرکت سازه گستر منعقد شده و این میزان بدهی مطابق مجوزهای مدیریتی است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تحویل ۲۲۰ هزار خودرو معوق سایپا تا مهر ۹۸"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مشتری قدیم سایپا
مهمان

جناب آقای بادکوبه ای قائم مقام امور اقتصادی و مالی سایپا ، الان ۲۶ مهر ۹۸ و شما ساینای ما را که یکسال پیش ثبت نام کرده ایم و اردیبهشت ۹۸ تکمیل وجه کرده ایم را تحویل نداده اید . لطفا شااااااااارت نزنید