منافع خودروسازان در جایگزین کردن تیبا به جای پراید

یکشنبه 24 فروردین 99 ساعت 11:18
منافع خودروسازان در جایگزین کردن تیبا به جای پراید

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد جایگزین کردن ساینا و تیبا به جای پراید خالی کردن جیب مردم در وضعیت کنونی است چون علیرغم اینکه کیفیت این خودروها تفاوت چندانی با پراید ندارد، قیمت آنها بیشتر است.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص توقف خط تولید پراید در اردیبهشت ماه و جایگزین شدن تیبا و ساینا به جای آن، گفت: هرچند در سال‌های گذشته، توقف خط تولید پراید یکی از تاکیدات اصلی کارشناسان صنعت خودرو بود اما این توصیه‌ها در شرایط عادی انجام می‌گرفت، از آنجا که هم اکنون واردات خودرو ممنوع شده توقف تولید آن با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد بود.

توقف تولید پراید موجب افزایش قیمت چارچرخ‌ها می‌شود

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه توقف خط تولید پراید در وضعیت فعلی و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم می‌تواند تاثیرات نامناسبی بر اقشار آسیب پذیر داشته باشد، عقیده دارد اجرایی کردن این تصمیم می‌تواند باعث کمبود خودرو در بازار و افزایش قیمت شود.

منافع خودروسازان در جایگزین کردن تیبا و ساینا به جای پراید است

وی افزود: از آنجایی که قیمت تیبا و ساینا از پراید گرانتر است، تولید این خودروها صرفه اقتصادی بیشتری برای خودروسازان دارد، در واقع ممکن است منافع خودروسازان در جایگزین کردن تیبا و ساینا به جای پراید باشد.

کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم جایگزین کردن ساینا و تیبا به جای پراید را خالی کردن جیب مردم در وضعیت کنونی دانست و اظهار کرد: علیرغم اینکه کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد، اما قیمت آنها بیشتر است و این امر می‌تواند با توجه به کاهش توان مالی مردم، اقشار آسیب پذیر را از خرید خودروهای ارزان قیمت هم محروم کند، از طرف دیگر احتمال نابسامانی بیشتر بازار خودرو دور از انتظار نخواهد بود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar