آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد

شنبه 19 مهر 99 ساعت 12:45
آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس با ذکر اینکه مشکل اصلی گرانی خودرو در بازار سفته بازی و سوداگری است، گفت: با عرضه خودروی صفر کیلومتر در بورس کالا، بازار شفاف می شود و خودرو رفته رفته علاوه بر رشد کیفیت در تولید از یک کالای واسطه گری به کالایی مصرفی تبدیل می شود.

"روح الله ایزدخواه" در گفتگو با ۱۸:۳۰ وضعیت گرانی خودرو را یک بیماری خواند و گفت: هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است.

او افزود: ظرفیت تولید خودرو در سال را بیش از ۲ میلیون خودرو و به اندازه نیاز کشور است و مشکل اصلی در سفته بازی و سوداگری است.

ایزد خواه با ذکر فرایند عرضه خودرو در بورس گفت: در عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد.

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس افزود: بر اساس این طرح تمامی خودروهای تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و این مکانیزم راحتی است.

او با ذکر اینکه خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت، گفت: خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد.

ایزدخواه افزود: تمام خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی مشمول این طرح می‌شوند. هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا ، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می کند.

شبکه خبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar