افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار

سه شنبه 21 خرداد 98 ساعت 14:15
افت 20 تا 25 درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: در یک پروسه دو ماهه قیمت خودرو شتابان اوج گرفت ولی خوشبختانه در مقطعی آن پروسه تمام شد و هیجان تقریباً به آرامش رسید.

حمیدرضا حیدری، در مورد ریزش قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت‌هایی که تا اندازه‌ای حباب بود، کاهش یافته و اکنون در بازار مخصوصاً در خودروهای خارجی آرامش وجود دارد. امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند و قیمت واقعی باشد تا مردم اعتماد کرده و در آرامش بازار با خیال راحت خرید کنند.

حیدری بیان کرد: تقریباً از قبل از عید و در اواخر فروردین خودروهای خارجی حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت داشتند که اکنون قیمت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد برگشته و ریزش کرده که تا اندازه‌ای خوب است و می‌توانیم بگوییم که بازار در حال رسیدن به ثبات است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد ادامه داد: وقتی گرانی بی‌مورد باشد، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، رکود در بازار ایجاد می‌شود که در این صورت کاسب‌ها نمی‌توانند کاسبی کنند و این به ضرر همه است ولی زمانی که قیمت‌ها متعادل شود، قطعاً بازار هم رونق خواهد داشت.

وی در مورد افزایش فروش خودروهای خارجی، گفت: زمانی سرمایه‌های سرگردان به سمت طلا، سکه و خودرو رفت و سرمایه شدند. خوشبختانه اکنون جایگاهی نیست که بخواهند به عنوان سرمایه‌‎گذاری یا ارزش افزوده از آن‌ها استفاده کنند و باید به بازار بازگردند که این جای خوشبینی است. وقتی خودرو به بازار بازگردد، بازار مخصوصاً بازار خودروهای خارجی از نظر قیمتی ثبات پیدا می‌کند ولی وقتی همه فروشنده نباشند، قیمت افزایش می‌یابد که این گرانی بدون منطق است.

حیدری یادآوری کرد: امیدوارم این ثبات ادامه داشته باشد چون به چنین ثباتی نیاز داشتیم. خود بازار خودرو می‌طلبید که اینگونه شود چون بازار قفل شده بود و فروشندگان و خریداران نمی‌دانستند که باید چه کاری انجام دهند. گرانی باعث ضعف قدرت خرید شده بود و همه با هم ضرر می‌کردیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد تصریح کرد: خود مردم حس کردند نیاز است این اتفاق بیفتد چون کار به جایی رسیده بود که دیگر هیچ گونه معامله‌ای انجام نمی‌گرفت.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هم وطن
مهمان

چرا جو سازی میکنید ؟ وقتی ماشینی برای تحویل وجود نداره و وارات آزاد نشده قیمت ماشین ها زیاد باقی میماند. الان چون این نخست وزیر ژاپن میخواد بیاد اوردن پایین که مردم اعتراض نکنن . به محض اینکه بره مجدد قیمت ها سر به فلک میکشه… خیالتون راحت .. هرکی میخواد الان بخره تا مجدد گرون نشده

محمد
مهمان

شما خودتون الکی جو ندین همین امثال شماها هستن که مملکتو دادن ب باد یعنی چی هر کی میخاد الان بخره اگه همینجوری مردم صبر کنن و مث شما فکر نکنن وضعیت بهتر میشه