بررسی تغییرات قیمتی پراید و تیبا در آبان ماه ۹۸

بروزرسانی در: جمعه 24 آبان 98 ساعت 10:36
بررسی تغییرات قیمتی پراید و تیبا در آبان ماه 98

بعد از این که ماجرای حذف پراید از خط تولید قطعی شد، قیمت آن هم به مرور در بازار تغییر کرد.

این روزها بازار خودرو دستخوش تغییراتی شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان حذف ۲ خودروی پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید خودروسازان در آینده دانست. ایران‌ خودرو و سایپا هر کدام برنامه‌های مشخصی برای حذف خودروها از خط تولید ارائه کردند و گزینه‌هایی را هم به عنوان جایگزین در نظر گرفته‌اند. ولی صحبت حذف این ۲ خودرو موجب شده قیمت آن‌ها هم در بازار بالا برود. در ادامه قیمت پراید ۱۳۱، ۱۱۱ و تیبا از ابتدای آبان تا امروز بررسی شده است.

در نخستین روز آبان قیمت پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ به ترتیب ۴۲ و ۴۷ میلیون تومان بود. این قیمت‌ها به مرور افزایش یافت تا در روز ۴ آبان به پراید ۱۳۱ به ۴۴.۵ و مدل ۱۱۱ به ۴۸.۵ میلیون تومان رسید. پس از آن با توجه به این که چندین روز تعطیلی وجود داشت قیمت‌ها تغییر خاصی نکرد تا در روز ۱۲ آبان هر دو مدل خودرو ۵۰۰ هزار تومان دوباره گران شدند. روند افزایش قیمت به آرامی پیش رفت و در روز ۱۵ و ۱۶ آبان قیمت پراید ۱۱۱ به ۵۰ الی ۵۱ میلیون تومان در بازار رسید که همین رقم تیتر خیلی از خبرها شد. هم اکنون هم قیمت مدل ۱۳۱ و ۱۱۱ به ترتیب ۴۷ و ۵۰.۵ میلیون تومان است. با در نظر گرفتن این آمار و ارقام می‌توان به این نتیجه رسید که پراید ۱۳۱ در کمتر از یک ماه ۵ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ تقریباً ۳ میلیون تومان گران شدند!

تیبا یکی از خودروهایی است که سایپا آن را به عنوان جایگزین پراید در نظر گرفته است. این خودرو هم با توجه به تغییر و تحولات اخیر روند افزایشی قیمت را تجربه کرده است. قیمت این خودرو در اولین روز آبان ۴۹.۵ میلیون تومان بود که روز بعد به ۵۱ میلیون رسید. این روند همچنان ثابت ماند تا در روز ۱۲ آبان قیمت تیبا دوباره یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. در روز ۱۶ آبان قیمت این خودرو به ۵۴ میلیون تومان رسید و در حال حاضر هم قیمت تقریبی این خودرو در بازار ۵۵ میلیون تومان است. می‌توان گفت تیبا رشد قیمت بیشتری نسبت به پراید داشته و ۶.۵ میلیون تومان رشد نرخ را در مدت ۲۲ روز تجربه کرده است!

گسترش نیوز

قیمت پراید 

قیمت روز خودرو

قیمت تیبا صفر 

قیمت تیبا ۲ صفر ۹۸ 

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar