خودرو گرانتر خواهد شد؟

یکشنبه 7 اردیبهشت 99 ساعت 15:21
خودرو گرانتر خواهد شد؟

یک کارشناس خودرو می‌گوید: قیمت خودرو در یک هفته آینده هیجانی گران نخواهد شد ولی قیمت خودرو در یک ماه آینده به تدریج روند افزایشی خواهد داشت.

گشایش درهای واحدهای صنفی و ادامه فعالیت‌های اقتصادی و همچنین آغاز به کار نمایشگاه‌داران خودرو موجب شد که قیمت‌های خودرو در یک هفته اخیر با نوسان همراه شود. در این رابطه چندی پیش رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد در وضعیت فعلی به خاطر افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش نرخ دستمزد قیمت خودرو هم بلافاصله در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ درصد گران شد. این در حالی است که این روزها کارشناسان خودرویی در این آشفته بازار خودرو تاکید دارند که مردم برای خرید خودرو عجله نداشته باشند.

در همین زمینه یک کارشناس خودرویی در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: در وضعیت کنونی قیمت خودرو در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین نمی‌شود، قیمت خودرو هیجانی و توسط دلال‌ها اعمال و مدیریت می‌شود. بازار خودرو فعلاً روند سرمایه‌گذاری را به خود گرفته است.

امیرحسین کاکایی افزود: با توجه به رشد شاخص بورس فعلاً بخشی از سرمایه‌های مردم به خاطر سودهی به بازار سهام وارد شده است. با توجه به میزان معاملات اخیر در بورس روزانه میلیاردها تومان به جمع نقدینگی کشور اضافه می‌شود. فعلاً وضعیت اقتصاد تصویر روشنی ندارد و درآمد ارزی کشور هم به شدت پایین است.

او اظهار کرد: آنچه از وضعیت بازار دیگر کشورها و تجارت خارجی کشور به چشم می‌خورد این است که درآمد ارزی کشور به شدت کم خواهد شد. ارزش ریال نیز افت می‌کند و بنابراین قیمت کالاها گران خواهد شد.

فروش خودرو به دلیل شرایط جذاب بورس

کاکایی با اشاره به میزان خرید و فروش خودرو در بازار گفت: در وضعیت کنونی به خاطر جذابیت بالا در بورس بخشی از مردم خودروهای خود را برای فروش گذاشته‌اند، چون که آنها هم بر این باورند که بازدهی در بورس بیشتر از بازار خودرو است. بنابراین در یک ماه آینده سرمایه‌های بخشی از مردم از بازار خودرو به سمت بورس کوچ می‌کند.

او در ادامه به قیمت خودرو در هفته اول ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: قیمت خودرو در یک هفته آینده هیجانی گران نخواهد شد اما قیمت خودرو در یک ماه آینده به تدریج روند افزایشی خواهد داشت. عقیده داریم چنانچه افراد قصد خرید خودرو دارند با مشورت بیشتری خودرو مورد نظرخود را انتخاب کنند؛ چون که این روزها قیمت خودروها بسیار متفاوت و با ارقام غیرواقعی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کاکایی گفت: فعلاً قیمت خودرو در کف قرار دارد. یعنی با توجه به پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی نرخ تورم باید منتظر نوسان قیمت خودروها در نیمه نخست سال باشیم.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar