دیگر شاهد گرانی خودرو نخواهیم بود

شنبه 4 بهمن 99 ساعت 13:21
دیگر شاهد گرانی خودرو نخواهیم بود

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: قیمت‌ها کمی در نوسان است. در خصوص خودروهای شاخص، پراید حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۸۰ میلیون تومان است. به نظر می‌رسد دیگر شاهد موج گرانی نخواهیم بود.

نعمت‌الله کاشانی نسب اظهار کرد: به علت نوسانات نرخ دلار قیمت خودرو هم در چند روز اخیر کمی افزایش یافت، البته افزایش قیمت چندانی را مشاهده نکردیم و خودروها تقریبا ۱ تا ۲ میلیون تومان گران شدند. با این حال این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود و اگر نرخ دلار تثبیت شود، قیمت خودرو کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: الان دلار بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است؛ نزدیک به ۵ ماه قبل که قیمت دلار همین قیمت و بر همین پایه بود قیمت خودرو کمتر از قیمت امروز خود بود. بنابراین خودرو کمی جلوتر از دلار گران شده است. اگر نرخ دلار تثبیت شود قیمت خودرو کمتر شده و در آینده هیچ اضافه قیمتی نخواهیم داشت.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به نرخ روز خودرو دربازار گفت:‌ قیمت‌ها کمی در نوسان است. در خصوص خودروهای شاخص، پراید بین ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۸۰ میلیون تومان است. به نظر می‌رسد دیگر شاهد موج گرانی که آمده بود نخواهیم بود.

کاشانی نسب همچنین تصریح کرد: فقط مصرف‌کنندگان واقعی در بازار هستند، دیگر بازار خودرو برای دلالان جذابیتی ندارد تا در این بازار سوداگری کنند. البته همچنان خریداری وجود ندارد و قیمت‌ها هم واقعی نیست.

وی در خصوص خودروهای خارجی بیان کرد: قیمت خودروهای خارجی تا دو ماه قبل به صورت بی‌رویه‌ای افزایش داشت که با کاهش نرخ دلار، کاهش قیمت آن با شیب بسیار بیشتری نسبت به خودروهای داخلی بوده است. ولی این بازار از بازار خودروهای داخلی هم راکدتر است چون که خریدار منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دیگر شاهد گرانی خودرو نخواهیم بود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Aras
مهمان

تا زمانی که این سیاست در مورد واردات پا برجا بماند مردم روی ارامش به خود نخواهند دید و باید پول یک نویوتا کمری را برای یک پراید پرداخت کنند