قیمت خودروهای روسی به پول ایران

بروزرسانی در: دوشنبه 1 مهر 98 ساعت 11:36
قیمت خودروهای روسی به پول ایران

این روزها صحبت در خصوص همکاری ایران در خودروسازی با دیگر کشورها بالا گرفته است. در این بین روسیه یکی از گزینه‌های اصلی برای این مسئله به نظر می‌رسد.

یکی از برندهای اصلی خودروساز در روسیه لادا است که صحبت‌های اصلی پیرامون همکاری ایران با روسیه هم حول این برند مطرح می‌شود. طبق آخرین آماری که منتشر شده تا نیمه سال ۲۰۱۹، لادا توانسته ۲ جایگاه را در بین پرفروش‌ترین خودروهای این کشور کسب کند. ۲ مدل لادا گرانتا و وستا به ترتیب با فروش ۶۳۹۸۲ و ۵۵۷۸۴ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروها در روسیه هستند. کیاریو هم در مقام سوم با میزان فروش ۴۷۴۳۱ دستگاه قرار دارد.

اگر بخواهیم به دیگر خودروهای روسی پرفروش اشاره کنیم ۳ محصول دیگر لادا با نام‌های لارگوس، ۴*۴ و xray به ترتیب در مقام‌های هفتم، چهاردهم و شانزدهم قرار دارند. البته لادا لارگوس برای کاربری ون استفاده می‌شود. به این ترتیب اگر ایران بخواهد با روسیه همکاری داشته باشد قاعدتاً دست روی محصولات پرفروش این برند خواهد گذاشت. در ادامه گزارش به ارائه توضیحاتی در مورد این محصولات پرفروش و آخرین قیمت آن‌ها که در سایت این خودروساز اعلام شده پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که قیمت این خودروها به پول ایران و بر اساس نرخ حال حاضر روبل روسیه (۱۸۰ تومان) آورده شده است. قیمت‌هایی که در این گزارش آورده شده است بر اساس نسخه‌های گوناکون خودرو متغیر است.

لادا گرانتا

قیمت در روسیه: ۴۱۹ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران : ۷۵ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان

قیمت خودروهای روسی به پول ایران

لادا گرانتا سدانی ارزان‌قیمت به شما می‌رسود که تقریباً بر پایه پلتفرم خودروی رنو لوگان L90 قرار دارد. این خودرو با توجه این که ویژگی‌های مشترکی با تندر ۹۰ دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای بازار ایران باشد. فروش این خودرو از سال ۲۰۱۱ شروع شد و همچنان هم در روسیه ادامه دارد. موتور استفاده شده در گرانتا از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی است و جعبه دنده‌های ۵ سرعت دستی یا ۴ سرعت اتوماتیک برای آن استفاده شده است. لازم به ذکر است که گرانتا علاوه بر مدل سدان، در نسخه‌های لیفت‌ بک و هاچ‌ بک هم عرضه شده است. پس از مدت‌ها نسخه فیس ‌لیفت شده این خودرو هم به تولید رسید که تغییراتی در ظاهر چراغ‌ها، جلوپنجره و به طور کلی بخش ظاهری اعمال شد.

لادا وستا

قیمت در روسیه: ۵۹۴ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۰۷ میلیون تومان

قیمت خودروهای روسی به پول ایران

مدل وستا هم یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودروهای این برند در روسیه است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و تولید آن از سال ۲۰۱۵ شروع شد و همچنان ادامه دارد. موتورهای استفاده شده برای وستا در دو نوع ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری است که هر کدام به ترتیب حداکثر توان ۱۰۶ و ۱۲۲ اسب‌بخار را ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ای جدید از این خودرو رونمایی شد پیشرانه ۱.۸ لیتری آن توانایی تولید ۱۴۳ اسب‌بخار را دارد، رقمی که برای یک سدان اقتصادی کاملاً ایده‌آل به نظر می‌رسد. امکان سفارش وستا توسط مشتریان با جعبه دنده ۵ سرعت دستی یا ۵ سرعت اتوماتیک وجود دارد که در صورت ورود به ایران احتمال استقبال از نمونه اتوماتیک بیشتر است.

لادا ۴*۴

قیمت در روسیه: ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۰۲ میلیون تومان

قیمت خودروهای روسی به پول ایران

لادا ۴*۴ که با نام نیوا شناخته می‌شود را می‌توان یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین کراس اوورهای این برند دانست. ظاهر این خودرو علی‌رغم این که در سال ۲۰۱۹ قرار داریم جذاب نیست و به نوعی قدیمی به نظر می‌رسد. این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری بهره می‌برد که تنها ۸۳ اسب‌بخار توان را ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت خودروی مورد نظر ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است که موتور استفاده شده در این خودرو از نوع ۵ سرعت دستی است بنابراین می‌توان گفت از لحاظ فنی، خودروی مورد نظر شرایط ایده‌آلی برای جذب مشتریان ایرانی را ندارد.

لادا XRay

قیمت در روسیه: ۸۴۱ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۵۱ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان

قیمت خودروهای روسی به پول ایران

ایکس ‌ری هم یکی دیگر از محصولات پرفروش این خودروساز روسی به شمار می‌رود. این هاچ‌بک کراس از موتور ۱.۸ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر توان ۱۲۲ اسب ‌بخار را دارد. ایکس‌ری را می‌توان با جعبه دنده دستی یا اتوماتیک ۵ سرعت سفارش داد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. می‌توان گفت که از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی، ایکس‌ری تا حدودی شباهت‌هایی با رنو ساندرو و ساندرو استپ ‌وی دارد.

در نگارش این گزارش از منابع سایت‌های خودروسازی لادا و rusautonews.com استفاده شده است.

گسترش نیوز

بررسی همکاری روسیه و ایران در صنعت خودروسازی

میانگین سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است

حدود ۳ هزار خودروی وارداتی در حال متروکه شدن هستند

محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایران ‌خودرو و سایپا شوند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "قیمت خودروهای روسی به پول ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هادی
مهمان

ماشین های روسی. از لحاظ طراحی بسیار زشت و قدیمی طراحی می‌شوند …ولی از لحاظ قدرت و اصطحلاک ماشین های خوبی هستند ….چون روسیه دارای آب و هوای خشنی هستش ،بیشتر به کارایی خودرو ها اهمیت میدهند تا زیبایی خودرو ….

بابی
مهمان

استهلاک
آره ماشین های روس خیلی عالی هستند
اول املا کلمات خودت رو درست کن
بعد نظر فنی بده

کیهان
مهمان

کاری به کیفیت وکمیت لادا و یا هر برند دیگه نداریم…تا زمانی که سیستم این مدلیه….خودرو ارزون وبا قیمت منطقی دست مردم نمیرسه

کوروش وطن خواه
مهمان

آشغالهای خرپا و ایران گاری کم بود اَشغالهای کشور کمونیستی و کثیف روسیه هم اضافه شد علی برکت الله

ساحل
مهمان

من روسیه زندگی میکنم. کیفیت خونه و ماشین خوبه واقعا راضیم
کاری با دولت ندارم از لحاظ نظامی.. به مردم اهمیت داده میشه

حمید
مهمان

سلام من می‌خوام برم روسیه آیا کشور خوبیه برا زندگی

محمد رضا
مهمان

حرس نخور ، اینجا ایرانه ، با حرس خوردن هیچی عوض نمیشه، مشکل از مردمه که این ماشینارو با شرایط فروش اقساطی میخرند ، مگه ما از مردم آلمان یا آمریکا چی کم داریم؟ لیاقت ما اینجور ماشینا نیستش

..
مهمان

داداش ما هیچی کم نداریم، فقط تا سوریه و لبنان هست ما کی باشیم.
سلامتی سه تن، سوریه لبنان عراق. کون لق وطن