وعده کاهش قیمت خودرو برای دل مردم

دوشنبه 20 آبان 98 ساعت 12:43
وعده کاهش قیمت خودرو برای دل مردم

رئیس انجمن قطعه‌ سازان استان اصفهان گفت: متأسفانه امروز خودروسازان وضعیت مناسبی ندارند، چون که ناچارند قیمت‌ها را به طور دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.

ابراهیم احمدی در مورد کسری قطعات خودرو در بازار، اظهار کرد: در تمام قطعات خودرو کسری وجود ندارد و تنها در قطعات هایتک و یا قطعاتی که بر روی آنها سرمایه‌گذاری اندکی شده، دچار کمبود هستیم و متأسفانه در واردات و انتقال پول این قطعات مشکلاتی وجود دارد.

وی بیشترین کمبود قطعه خودروها را مربوط به قطعات الکترونیک دانست و گفت: قطعاتی که از خارج وارد می‌شوند، عموماً هایتک هستند، همچنین خودروهای جدید با امکانات پیچیده خود، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی هستند که سرمایه‌گذاری در داخل کشور بر روی آنها به صرفه نیست و باید در زنجیره تولید قطعات آنها را وارد کنیم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با ذکر اینکه پیش‌تر به خاطر پایین بودن نرخ دلار کسی بر روی قطعات خودرو سرمایه‌گذاری نکرده بود، افزود: اگر از ابتدا نوسانات نرخ ارز متعادل بود سرمایه‌گذاری بر روی این قطعات هم انجام می‌شد و درصورتی‌که نرخ ارز در همین محدوده ثابت نگه داشته شود تا چهار سال آینده سرمایه‌گذاری‌های مربوط به قطعات خودرو به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

احمدی همچنین در مورد بدهی گروه‌های خودروسازی به قطعه سازان هم گفت: متأسفانه امروز خودروسازان وضعیت مناسبی ندارند، چون که ناچارند قیمت‌ها را به طور دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.

وی در خصوص توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان امسال، گفت: قرار است ایران‌ خودرو محصولاتی همچون پارس، سمند، و انواع پژو ۲۰۶ را جایگزین پژو ۴۰۵ کند و همچنین سایپا، خودرو تیبا را جایگزین پراید کند، البته این اجرای این طرح با مشکلاتی همراه است، ولی با برنامه ‌ریزی‌ها و درصورتی‌که قیمت خودرو دستوری نباشد و مطابق قیمت تمام‌ شده به بازار عرضه شود، انجام‌شدنی است.

رئیس انجمن قطعه سازان استان اصفهان همچنین در مورد کاهش قیمت خودرو براساس گفته مدیرعامل ایدرو، اظهار کرد: افرادی که پیرامون کاهش قیمت خودرو صحبت می‌کند، به دنبال به دست آوردن دل مردم هستند، چون که اکنون بسیاری از خودروها با زیان فروخته می‌شوند، در حالی که خودرو باید براساس قیمت تمام‌شده و یا حتی سود بیشتر به فروش برسد تا با سرمایه‌گذاری مناسب صنعت خودرو در آینده دچار مشکل نشود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar