پاسخ وزیر صمت در مورد قیمت گذاری خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 20 شهریور 98 ساعت 11:06
پاسخ وزیر صمت در مورد قیمت گذاری خودرو

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جواب به ادعای رسانه‌ها مبنی بر مخالفت وی با بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو گفت: خیر، بنده صغیر نیستم و می‌توانم نظر خود را بیان کنم.پاسخ دو پهلوی رحمانی به این ادعا و امتناع از بیان صریح نظرش در این خصوص، در وضعیتی است که طی روزهای پایانی سکانداری محمد شریعتمداری در وزارت صمت، با مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو حذف و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت جایگزین آن شد.

البته برخی معتقد بودند مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، بر خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو تاکید نمی‌کند و حذف شورا در واقع تفسیر وزارت صنعت از این مصوبه است. با این حال با آمدن رحمانی به وزارت صمت، وی از فرمول قیمت‌گذاری خودرو تا ۵ درصد زیر نرخ بازار رونمایی کرد.این فرمول البته هیچ‌گاه به‌طور کامل اجرایی نشد و مدیران ارشد وزارت صمت به فاصله کوتاهی پس از رونمایی، اجرای آن را معلق کردند؛ در حالی که تعیین قیمت محصولات گروه‌های خودروساز توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به یک رویه تبدیل شده بود، نمایندگان مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو، بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری را مصوب کردند. البته این طرح همچنان میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است و هنوز به‌طور کامل تعیین تکلیف نشده.با این حال نحوه پاسخگویی وزیر صمت به سوالی مبنی بر مخالفت او با بازگشت شورای رقابت به این پروسه، ابهامات در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو در آینده نزدیک را همچنان پابرجا نگه می‌دارد. در واقع معلوم نیست روند فعلی تعیین قیمت خودروها ادامه می‌یابد یا اینکه بار دیگر شورای رقابت مسوول قیمت‌گذاری خواهد شد؟

دنیای اقتصاد

رازهای قرارداد پسابرجامی رنو با ایران

لزوم استفاده از ظرفیت چینی‌ها در بازار خودرو

بازار خودرو دیگر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران نیست

آیا بیمه نامه‌ها با توجه به گرانی خودرو از تعهدات خود می‌کاهند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "پاسخ وزیر صمت در مورد قیمت گذاری خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

مهم نیست بهای تمام شده خودرو چقدر باشد،مهم این است که ۰۵/ زیر قیمت بازار تعیبن شود.حتی برای گله گوسفندان هم این گونه تصمیم گیری نمیکنند.

اسی
مهمان

چه فرقی میکنه کی قیمت گذاری کنه همشون فقط دنبال پر کردن جیب دولت و نمایندها هستند شورای رقابت رقابت با کی ؟ یه دونده دارید معلول ایران خودرو بعد با کی رقابت کنه با خودش مردم چی فرض کردن