پراید ۶۰ میلیون تومانی در شب عید

بروزرسانی در: سه شنبه 15 بهمن 98 ساعت 19:58
پراید 60 میلیون تومانی در شب عید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال خودرو را گران کرده و باعث شد پرایدی که از ۳۰ میلیون تومان شدن آن انتقاد می‌کردند، هم اکنون در بازار ۶۰ میلیون تومان به فروش رسد.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین به خاطر آثار روانی قیمت تمام کالاها رشد داشت و خودرو هم از این قاعده مستثنا نبود در واقع افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت کالاها به علت اثر تورمی پس از رشد قیمت بنزین موضوع دور از انتظاری نیست.

رشد قیمتی بنزین موجب گرانی خودرو شد

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه بر اساس گفته‌های رئیس جمهور آثار تورم نقطه به نقطه ۲۸ درصد است، افزود: از آنجا که خودرو از نظر مصرف با بنزین رابطه مستقیم دارد، رشد قیمتی بنزین باعث گرانی خودرو شد.

وی عدم تأمین به موقع نقدینگی مورد نیاز قطعه‌سازان را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته دانست و اظهار کرد: در جلسات گوناگونی این مشکل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه سازان و نمایندگان بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای حفظ تیراژ کنونی تولید و افزایش آن، به خودروسازان حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود در حالی که این اتفاق نیافتاد.

ضرورت پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه هر چند پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان تصویب شده است ولی در صورتی که پرداخت نشود گره‌ای از خودروسازان باز نمی‌شود، اضافه کرد: مادامی که این نقدینگی به قطعه‌سازان تزریق نشود این واحدها نمی‌توانند تولید را افزایش داده و نیاز تولید را رفع کنند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با افزایش تولید قطعه سازان، تیراژ تولید خودروسازان هم بیشتر می‌شود در نتیجه عرضه به بازار افزایش یافته و از گرانی‌ها جلوگیری می‌شد.

ملکی  تصریح کرد: سوداگران از وضعیت بازار خودرو از و تیراژ تولید آنها آگاه هستند، به همین خاطر با کاهش عرضه به راحتی قیمت‌ها را در بازار افزایش می‌دهند.

رشد نقدینگی در جامعه قیمت خودرو را افزایش داد

این نماینده مردم در مجلس دهم رشد نقدینگی در جامعه را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به افزایش تقاضا در بازار شب عید، یادآور شد: در تمامی سال‌ها تقاضا مردم در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد به همین خاطر خودرو گران می‌شود این عوامل باعث می‌شود پرایدی که همه افراد از ۳۰ میلیون تومان شدن آن انتقاد می‌کردند، هم اکنون به راحتی ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش برسد.

خانه ملت

قیمت پراید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar