کاهش درخواست جدید برای مجوز نمایشگاه اتومبیل

چهارشنبه 12 شهریور 99 ساعت 11:19
کاهش درخواست جدید برای مجوز نمایشگاه اتومبیل

رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران خودرو اظهار داشت: بیشتر خودرو‌ها نسبت به ماه پیش با تغییر قیمت همراه بوده‌اند، در ماه گذشته خودرو‌های مونتاژی چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان و خودرو‌های داخلی تقریبا ۳ تا ۷ میلیون تومان تغییر قیمت داشته‌اند.

همواره بازار سکه، ارز و خودرو با یکدیگر نوساناتی را به همراه داشته است. حالا هم دلار چندین بار افزایش پیدا کرده است اما به نظر نمی‌رسد خودرو هم مانند ارز بازار سرکشی داشته باشد. سعید موتمنی در رابطه با این موضوع گفت: از ۳ هفته پیش آرامشی بر بازار خودرو حاکم بود و اکنون مجددا شیب ملایمی نسبت به افزایش قیمت‌ها اعم از خودرو‌های داخلی، وارداتی و مونتاژی به خاطر بی‌ثباتی ارزی به همراه دارد. نباید فراموش کرد که قیمت ارز تاثیر مستقیم بر قیمت خودرو دارد که منجر به تاثیرات منفی و افزایش قیمت هم می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران ادامه می‌دهد: افرادی که خودرو در اختیار دارند آن را با قیمت بالا برای فروش می‌گذارند. همچنین بیشتر خودرو‌ها نسبت به ماه اخیر با تغیر قیمت همراه بوده‌اند در ماه گذشته خودرو‌های مونتاژی چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان و خودرو‌های داخلی تقریبا ۳تا ۷ میلیون تومان تغییر قیمت داشته‌اند.

موتمنی در رابطه با کاهش یا افزایش صدور جواز نمایشگاه خودرو اظهار داشت: درخواست جواز نمایشگاه اتومبیل مقوله‌ای است که در دو ماه گذشته متقاضی جدیدی برای آن وجود نداشته است. در صورتی که تا پیش از آن متقاضی به طور عادی وجود داشت. زمانی که خرید و فروش کاهش پیدا می‌کند کسب و کار هم به همان تناسب کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید در نظر داشت که متقاضیان جدید اکثرا اجاره‌دار هستند و در صورتی که نتوانند مشتری به اندازه کافی داشته باشند مجبور به تعطیل کردن نمایشگاه می‌شوند. چون که هزینه‌های اجاره به طور سر‌سام آوری بالاست و باید دخل و خرج نمایشگاهداران هم با هم بخواند. همچنین نمی‌توان دریافت جواز نمایشگاه را به منطقه خاصی تعمیم داد، چون هر کس بنا بر نیاز مناطق درخواست دریافت جواز می‌دهند. نکته‌ای که نباید از آن غافل ماند آنکه تعدادی که جواز می‌گیرند و نمایشگاه اتومبیل دارند به همان تناسب افراد نمایشگاه‌های اتومبیل خود را تعطیل و جواز را باطل می‌کنند، همین جایگزینی موجب می‌شود تا آمار سالانه به صورت ثابت باقی بماند.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar