قیمت جدید برخی خودروها در بازار ۷ بهمن ۹۹

بروزرسانی در: سه شنبه 7 بهمن 99 ساعت 18:11
قیمت جدید برخی خودروها در بازار 7 بهمن 99

اگر آن طور که رئیس جمهور گفته دلار به قیمت ۱۵ هزار تومان برسد، بازار خودرو با سکته رو به رو می‌شود اما هم اکنون قیمت‌ها با شیب ملایمی رو به کاهش است.

معاملات خودرو به خاطر افت مجدد نرخ دلار، کاهش یافت. هفته گذشته خریدار و فروشنده در بازار افزایش پیدا کرده بودند چون که دلار طی دو ماه در کانال ۲۴ هزار تومان بود. ولی الان خریدار منتظر است که قیمت دلار بیشتر کاهش پیدا کرده و به تبع آن قیمت خودرو هم ریزش داشته باشد یعنی فروشنده وجود دارد اما خریداری نیست. اگر قیمت ارز در چند روز آینده روی قیمت خاصی به مدت ۵ یا ۱۰ روز بماند معاملات دوباره از سر گرفته می‌شود.

۳۰ مرداد امسال که دلار در کانال ۲۳ هزار تومان بود پراید با قیمت ۸۰ میلیون تومان معامله می‌شد، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۶۵ میلیون تومان معامله می‌شد اما الان حدود ۱۸۰ میلیون تومان است.

 به طور کلی وقتی در بازار معامله زیادی انجام نمی‌شود قیمت هم به طور دقیق مشخص نمی‌شود.

قیمت‌های ۳۰ مردادماه که دلار در کانال ۲۳ هزار تومان وجود داشتند قیمت‌های درستی هستند و باید به این نرخ‌ها برسند.

از مهرماه سال جاری این پیش‌بینی شده بود که قیمت‌ها ریزش خواهند داشت. احتمالاً قیمت‌ها به حالت منطقی خود یعنی قیمت‌های مردادماه برسد. اگر آن طور که رئیس جمهور گفته دلار به قیمت ۱۵ هزار تومان برسد، بازار با سکته رو به رو می‌شود اما حالا قیمت‌ها با شیب ملایم رو به کاهش است.

وقتی قیمت خودرو در نرخ خاصی ثابت بماند، شیب کاهش قیمت تند می‌شود چون که خریدارها برای خرید مراجعه می‌کنند و فروشنده هم افزایش می‌یابد چون نگه داشتن خودرو برای شخص ضرر دارد. کسی که دلار را ۳۲ هزار تومان و سکه طلا را ۱۶ میلیون تومان خریده است، امروز آن را می‌فروشد چون می‌داند که دیگر بازگشت قیمت وجود ندارد، خودرو هم همین طور است. به صفر رسیدن سرمایه‌گذاری در خرید خودرو هم در کاهش قیمت خودرو تاثیر گذار است.

در هرحال امروز سه شنبه در بازار خودرو تهران هر دستگاه پژو پارس سال با قیمت ۲۰۲ میلیون، دنا پلاس اتوماتیک ۴۰۰ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۲۵ میلیون، پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۴ میلیون، دنا معمولی ۲۴۷ میلیون، پژو پارس TU5 حدود ۲۳۷ میلیون، کوییک معمولی ۱۳۸ میلیون و مدل آر حدود ۱۴۴ میلیون، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۱۸۲ میلیون و مدل بنزینی ۱۸۰ میلیون، دنا پلاس ۲۹۲ میلیون، پژو پارس اتوماتیک ۳۰۲ میلیون و سمند دوگانه سوز ۲۱۹ میلیون تومان قیمتگذاری شدند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar