کاهش ۷۰ تا ۱۳۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 16:23
کاهش 70 تا 130 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی

رئیس اتحادیه فروشندگان در مورد قیمت‌های خودرو در بازار گفت: به طور کلی روند بازار به صورت کاهشی بوده ضمن این که قیمت مونتاژی‌ها بین ۷۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

سعید موتمنی،‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو  در مورد قیمت‌های بازار اظهار کرد: در هفته گذشته روند قیمت خودرو در بازار کاهشی و به صورت لحظه‌ای بوده است و لازم به ذکر است که در این بازار خریدار وجود ندارد. در طول روزهای اخیر با توجه به کاهش نرخ ارز به این مسئله بیشتر دامن زده شد و خریدار به بازار مراجعه نمی‌کند. بعضی از افراد با قیمت بالا خریداری کردند و بعضی دیگر هم تصور می‌کنند که قیمت خودرو مجدداً بالا می‌رود.

کاهش قیمت انواع خودروها

وی در رابطه با قیمت انواع خودروها در بازار گفت: اگر قیمت خودروهای مونتاژ را بررسی کنید بین ۷۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان کاهش انجام گرفته است. به عنوان مثال هیوندای اکسنت از ۳۷۵ به ۲۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است و حتی با این وجود هم خریدار وجود ندارد. این وضعیت برای محصولات داخلی و وارداتی هم وجود دارد و به طور کلی می‌توان گفت قیمت تمامی خودروها با کاهش رو به رو شده است. هم اکنون قیمت‌های کاذب کاملاً فروکش کرده و علت گرانی‌های اخیر خودرو هم دستکاری قیمت‌ها بود.

عدم نظارت بر قیمت خودروسازان

موتمنی در خصوص قیمت‌گذاری خودروسازان اعلام کرد: ما شورای رقابت را کنار گذاشیتم و نظارتی بر قیمت‌ها و عملکرد خودروسازان وجود نداشت. بر همین اساس خودروساز هم تلاش می‌کرد تا کالای خود را با بالاترین قیمت بفروشد. در ادامه خودروساز فروش خود را متوقف می‌کند و ورودی را می‌بندد تا قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا کند و پس از آن محصولات خود را با پنج درصد کمتر از حاشیه بازار به فروش برساند. این مورد منطقی نیست و یک سری هم از طرح ذکر شده حمایت می‌کردند. قیمت تمام شده کالا باید مشخص شده باشد و پس از آن اقدام به فروش کنند.

شورای رقابت ورود پیدا کند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان گفت: قیمت هر کالایی را بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و ما وضعیت رقابتی نداریم. هم اکنون در زمینه خودرو انحصار داریم و باید درصد سود مشخص شده باشد. برای نمایشگاه‌دارن درصد سود تعیین شده است و در صورتی که خودرو با قیمت بالاتر فروخته شود، فروشنده باید جریمه پرداخت کند. زمانی التهابات فروکش می‌کند که خودرو در بازار وجود داشته باشد و در صورتی که قیمت بالا برای یک خودرو تعیین شود، خریدار که به سایت مراجعه می‌کند اقدام به خرید آن خودرو نخواهد کرد. شورای رقابت باید ورود پیدا کند و قیمت تمام شده خودروها مشخص شود.

گسترش نیوز

ماجرای گرانی خودرو چیست؟

معرفی ۴ خودروی قدیمی مناسب برای خرید

داخلی سازی پژو ۳۰۱ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی و مونتاژ / فروردین ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "کاهش ۷۰ تا ۱۳۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ابی
مهمان

جان ما بیا و بخر مثلا ۱۲۶میلیون باشه نمیخری چه اشتهایی هم داره
خواب دیدی خیره

ارش
مهمان

الان یعنی باید خوشحال باشیم که پژو ۲۰۰۸ که صد تومن بوده شده ۳۸۰ مردم گول نخورید پژو ۲۰۰۸ تا ۱۲۵ نشه من که نمیخرم نشدم نشد به درک پوله مفت نمیدم به یه سری ادم مفت خور