از بازار دست دوم پژو ۲۰۰۸ چه خبر؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
از بازار دست دوم پژو 2008 چه خبر؟

بدون شک پژو ۲۰۰۸ را می‌توان پر حاشیه‌ترین اتومبیل پسابرجامی کشور دانست، به وجود آمدن حواشی بسیار زیاد در مورد تاریخ و نحوه عرضه این خودرو در کنار قیمت گذاری و فروش پیچیده و پر حاشیه پژو ۲۰۰۸ موجب شد تا همواره حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این شاسی بلند نسبتاً جذاب وجود داشته باشد، ولی حالا دامنه این مسائل به بازار دست دوم هم کشیده شده است و شاهد برهم خوردن وضعیت بازار پژو ۲۰۰۸ در نمونه‌های کارکرده هم هستیم.

در شرایطی که به علت کمبود آپشن های رفاهی شاخصی مانند سانروف یا کی لس، استقبال اولیه متقاضیان واقعی از پژو ۲۰۰۸ علیرغم وجود پیشرانه ۱۶۳ اسب بخاری چندان گرم نبود، شاید عجیب باشد ولی جالب است بدانید که ایران خودرو تا به حال به شکل رسمی قیمت این خودرو را اعلام نکرده است. در این رابطه باید گفت که ماه‌ها قبل که پیش فروش سری اول پژو ۲۰۰۸ بعد از مدت‌ها کشمکش شروع شد. رسانه‌ها دریافتند که با توجه به متد شرایط فروش، قیمت تمام شده پژو ۲۰۰۸ برای مصرف کننده چیزی نزدیک به یکصد میلیون تومان خواهد بود که در آخر هم همین رقم درست از آب در آمد، این درحالی بود که هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در روزهای اول امضای قرارداد با پژو، رقمی نزدیک به ۷۸ میلیون تومان را برای این خودرو اعلام کرده بود.

با این حال گذشت زمان نشان داد که سرعت مونتاژ پژو ۲۰۰۸ در واقعیت زیاد متناسب با حجم تقاضا نیست و همین مورد موجب شد که حالا قیمت این اتومبیل که گاها با تاخیری نزدیک به ۶ ماه تحویل متقاضیان می‌شود در بازار نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یابد، ولی این آخر بازی نیست. چرا که با توجه به افزایش حداقل ۲۰ درصدی نرخ ارز و تغییر هزینه‌های تمام شده، به نظر می‌رسد که احتمال افزایش قیمت شدید پژو ۲۰۰۸ از طرف ایران خودرو به هیچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود. پس به نظر می‌رسد که انتظار تورمی بازار در مورد پژو ۲۰۰۸ شروع شده است و واسطه گران دیگر به ۳۰ میلیون افزایش قیمت (تفاوت بین ۱۳۰ میلیون بازار و ۱۰۰ میلیون کارخانه) راضی نیستند. از این رو در روزهای گذشته شاهد عرضه اتومبیل‌های صفر کیلومتری با قیمت‌های ۱۴۵ و ۱۵۰ میلیون تومان در بازار بودیم و قیمت‌هایی در محدوده ۱۳۰ میلیون تومان بیشتر به اتومبیل‌های دست دوم و کم کارکرد مربوط می‌شود.

البته جالب است بدانید که با توجه به حجم معوقات ایران خودرو برای تحویل پژو ۲۰۰۸، کمی بعید است که این گروه بتواند به زودی با اعلام شرایط جدید پیش فروش، قیمت تازه این اتومبیل را به طور رسمی افزایش دهد و طبیعتاً در صورت خروج دوباره پژو از بازار کشور، پرونده تولید این مدل هم بسته خواهد شد. از این رو سرنوشت ۲۰۰۸ در کشور کاملاً معلوم نیست ولی چیزی که واضح است این است که مالکان نسبت به افزایش قیمت اتومبیل‌های خود اقدام کرده‌اند و شاید این روزها آخرین فرصت برای پیدا کردن نسخه‌های ۱۳۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ در بازار باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar