اسنپ و تپسی در آستانه دریافت مجوز فعالیت در فرودگاه امام

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
اسنپ و تپسی در آستانه دریافت مجوز فعالیت در فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از شروع مذاکرات برای رسمی شدن حضور اسنپ و تپسی در فرودگاه امام خمینی با شرایطی ویژه خبر داد.

شهرام آدم‌نژاد با اشاره به جلسه اخیری که با رانندگان تاکسی این فرودگاه برگزار شده، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما در حوزه تاکسی‌های فرودگاه امام به وجود آوردن فضایی عادلانه برای رانندگان تاکسی و مسافران فرودگاه است. خوشبختانه برای رانندگان در ماه‌های پیش اقداماتی در محوطه فرودگاه انجام شد که این موضوع به رفت و آمد آنها و شیوه مسافرگیری‌شان کمک کرد.

به گفته وی برای مسافران هم با مدیریت فضای موجود و راهنمایی‌های کافی امکان سوار شدن در تاکسی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای بهبود وضعیت تاکسی‌های فرودگاهی اقدامات دیگری هم می‌توان انجام داد، بیان کرد: یکی از این اقدامات نصب تاکسی‌متر روی اتومبیل‌هایی است که در این مسیر کار می‌کنند. با نصب این تجهیزات نرخ دقیق مسافرگیری معلوم می‌شود تا هر دو طرف در نهایت از خدمت‌رسانی صورت گرفته رضایت داشته باشند.

آدم‌نژاد با اشاره به قوانین موجود برای جابه‌جایی مسافران در جاده‌های بین‌شهری اظهار کرد: بر پایه این قوانین اتومبیل‌های شخصی و متفرقه اجازه جابه‌جایی مسافران را ندارند و از این رو بر پایه قانون این حق رانندگان تاکسی است که در این مسیر فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اتومبیل‌های شخصی حاوی تاکسی‌های اینترنتی می‌شوند، هم گفت: برای اسنپ و تپسی تلاش شده قاعده‌ای جداگانه مشخص شود. در این راستا معاونت فرودگاهی جلساتی را با آنها داشته که در صورت نهایی شدن آنها حضور این تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه با شرایطی مجاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره این شرایط توضیح داد: ما تلاش کردیم محوطه‌ای برای پارکینگ این اتومبیل‌ها در نظر بگیریم که البته حتماً از محیط قرارگیری تاکسی‌ها، دورتر خواهد بود ولی به آنها اجازه می‌دهند که به حضورشان در فرودگاه رسمیت دهند. در این راستا مذاکرات ادامه دارد و در صورتی که به نتیجه قطعی برسیم، امکان نهایی شدن فعالیت آنها در فرودگاه وجود خواهد داشت.

چند وقت قبل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در دستوری به معاونت حمل و نقل این وزارتخانه پیگیری حضور تاکسی‌های اینترنتی را بر عهده این معاونت گذاشته است.

بر پایه اطلاعات ارائه شده در این دستور تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با حفظ یک فاصله مشخص با ترمینال‌های فرودگاهی به طور رسمی نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar