افزایش قیمت قطعات خودرو و رونق بازار لوازم یدکی تقلبی

شنبه 25 اسفند 97 ساعت 13:53
افزایش قیمت قطعات خودرو و رونق بازار لوازم یدکی تقلبی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو مردم را وادار به استفاده از قطعات ارزان و بی‌کیفیت کرده به همین خاطر بازار لوازم یدکی تقلبی رونق گرفته است.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو، گفت: هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه کنترل بازار قطعه، نظارت بر توزیع این محصول و قیمت‌گذاری را بر عهده دارد ولی به وظایف خود به درستی عمل نکرده و بازار به حال خود رها شده است.

قطعه سازان خودرو

خودروسازی زیرمجموعه وزارت صمت است ولی از آنجایی که این وزارتخانه کنترل دقیقی بر نحوه توزیع و قیمت‌گذاری‌ها ندارد، قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو در ماه‌های گذشته چند برابر شده است

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه قیمت‌های موجود در بازار نگران‌کننده است، اظهار کرد: هم اکنون مردم برای اداره زندگی با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند و در این وضعیت است که مجلس باید به عنوان نهاد نظارتی به موضوع قیمت لوازم یدکی خودرو ورود کرده و شرایط را تا حدودی سامان دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآوری کرد: رسانه‌ها باید به موضوع گرانی سرسام آور لوازم یدکی خودرو اشاره کرده و مشکلات این حوزه را به مسئولان اجرایی گوشزد کنند از طرف دیگر نمایندگان مجلس باید در تذکرات و نطق‌های خود این نکته را یادآور کنند تا از این طریق به دیگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کاهش قیمت قطعات مورد نیاز تعمیر خودرو هشدار داده شود.

وزارت صمت تنظیم بازار را به حال خود رها کرده است

رضیان با ذکر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم بازار را به حال خود رها کرده است، ادامه داد: هرچند قیمت دلار افزایش ۳ برابری داشت ولی شیب افزایش قیمت کالاها بسیار تندتر بود در واقع افزایش چند درصدی قیمت‌ها، سوءاستفاده از وضعیت کنونی است.

تعزیرات حکومتی به موضوع افزایش قیمت قطعات خودرو ورود کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی باید به عنوان دستگاه قضایی به موضوع افزایش قیمت قطعات خودرو ورود کند، ادامه داد: قیمت گذاری‌ها سلیقه‌ای است چون که وزارتخانه‌های مسئول وظایف تعیین قیمت را به درستی انجام نمی‌دهند.

گرانی و نابسامانی؛ عرضه محصولات بی‌کیفیت و جولان دلالان

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در صورت ادامه بی توجهی مسئولان به تنظیم بازار، آشفتگی روز به روز بیشتر می‌شود، تاکید کرد: گرانی و نابسامانی موجب عرضه محصولات بی‌کیفیت و جولان دلالان و سوءاستفادگران می‌شود.

وی گفت: در ایام نوروز سفرهای جاده‌ای مردم افزایش پیدا می‌کند پس مردم ناچارند وسایل نقلیه را تعمیر و سرویس کنند این در حالی است که با گرانی لوزم یدکی خودرو، مردم برای تعمیر وسیله نقلیه خود به سختی افتاده و در برخی موارد از استفاده از خودروی شخصی منصرف می‌شوند.

رضیان گفت: بطور مثال در روزهای اخیر ناچار شدم خودروی شخصی خود را تعمیر کنم هزینه این تعمیر ۲۵ میلیون تومان شد در حالی که این مشکل در گذشته با پرداخت ۵ میلیون تومان رفع می‌شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو مردم را وادار به استفاده از قطعات ارزان و بی‌کیفیت کرده است و در این بین بازار لوازم یدکی تقلبی رونق گرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar