افزایش موقت قیمت پراید پس از توقف تولید

دوشنبه 22 مهر 98 ساعت 11:19
افزایش موقت قیمت پراید پس از توقف تولید

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توقف تولید پراید بازار به هم می‌ریزد. لازم به ذکر است که جایگزین‌هایی برای پراید و پژو ۴۰۵ وجود دارد که از لحاظ عملکردی مشابه هستند ولی قیمت‌ها تفاوت دارد.

امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو در خصوص جایگزین‌های پراید و ۴۰۵ اظهار کرد: چند روز پیش رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که امکان جلوگیری از تولید بعضی از خودروها وجود دارد. زمانی که تولید پراید متوقف شود عملاً بازار به هم می‌ریزد و فعلاً با چنین فضایی رو به رو هستیم.

جایگزین پراید یعنی تیبا وجود دارد که از نظر فنی و استاندارد طراحی آن به طوری است که می‌تواند استانداردهای جدید را پاس کند. در خصوص پژو ۴۰۵ هم شرایط به همین روال است و خودروی جایگزین داریم که از جمله این خودروها می‌توان به سمند و پژو ۲۰۶ صندوقدار اشاره کرد.

چرا تا کنون خودروی تیبا جایگزین پراید نشد؟

وی ادامه داد: زمانی که کلمه جایگزین را به کار می‌بریم برخی موقع از نظر عملکرد خودرو در حال بررسی هستیم و در مواقع  دیگر بحث مربوط به قیمت می‌شود. نکته کلیدی این است که چرا تا کنون خودروی تیبا جایگزین پراید نشد؟ دلیل اصلی به اختلاف قیمت بازمی‌گردد چون پراید را چه از لحاظ ظاهری و چه پلتفرم بهبود دادند و تبدیل به تیبا شده است. برای مصرف‌کننده پراید سخت است که این اختلاف قیمت را بپردازد. مشکل اصلی به مسائل اقتصادی از دیدگاه مردم مربوط می‌شود. بسیاری از اوقات از لحاظ زیست محیطی بعضی از موارد به نفع کشور است و در نتیجه یک سری از هزینه‌ها با بعضی تصمیم‌گیری‌ها به کشور تحمیل می‌شود و مردم هم ناراضی خواهند بود.

افزایش موقت قیمت پراید بعد از توقف تولید

کاکایی در پایان اظهار کرد: برای این که بخواهند از خودروی پراید به سمت تیبا بروند ۵ الی ۶ ماه طول می‌کشد و این نکته را هم باید گفت که هم اکنون با مشکل تولید خودرو رو به رو هستیم. در نتیجه با کمبود رو به رو خواهیم شد و یک مدت در مجموع قیمت‌ها بالا خواهد رفت؛ دلیل هم این است که مردم به خودرو نیاز دارند ولی تولید کم خواهد شد. قیمت پراید هم موقتاً برای مدتی بالا می‌رود اما بعد از آن پایین می‌آید چون که مردم در دراز مدت با این مسئله کنار می‌آیند. مانند این موضوع برای خروج پیکان از خط تولید هم وجود داشت اما یک تفاوت در این میان مطرح است که وضع اقتصادی مردم در زمان توقف تولید پیکان بهتر بود.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar