افزایش ۴۳ درصدی فروش کارخانه ای خودرو در شهریور ۱۴۰۲

یکشنبه 30 مهر 02 ساعت 14:50
افزایش ۴۳ درصدی فروش کارخانه ای خودرو در شهریور ۱۴۰۲

در شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش خودرو و قطعات کاهش ۱۴.۵ و ۲۳.۲ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷.۲ و ۴۳.۳ درصدی داشته است.

مرکز پژوهش‌های مجلس  در جدیدترین گزارش خود که به پایش بخش صنعت و معدن در شهریور ماه امسال پرداخته اعلام کرده است "در شهریورماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳.۸ و۱۰.۶ درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب افزایش ۵ و۸.۱ درصدی داشته اند.

در شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش ۱۴.۵ و ۲۳.۲ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷.۲ و ۴۳.۳ درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت شیمیایی بجز دارو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی و شاخص فروش کاهش ۲۴.۱ درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش۳.۹ و ۹.۱ درصدی داشته است.

در این بازده زمانی ،از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۶ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و۹ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است . رشته فعالیتهای سیمان تجهیزات برقی و دارو بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیتهای چوب و کاغذ محصولات فلزی بجز ماشین آلات و تجهیزات و خودرو و قطعات « بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۶ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۹ رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند. رشته فعالیتهای دارو ، تجهیزات برقی وکاشی و سرامیک «بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیتها ی »چوب و کاغذ ، شیمیایی بجز دارو و خودرو و قطعات « بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar