افزایش ۳.۵ درصدی تولید مینی بوس

چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 10:55
افزایش 3.5 درصدی تولید مینی بوس

آمار منتشر شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد تولید مینی بوس و میدل بأس در آذر ماه امسال ۳.۵ درصد نسبت به ماه مشابه در سال اخیر افزایش یافته است.

تولید انواع مینی بوس و میدل بأس در آذر ماه امسال به ۱۴۸ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۴۳ دستگاهی در مدت مشابه سال اخیر، ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

طبق آمار مقایسه‌ای ماهیانه تولید انواع خودرو، میزان تولید مینی بوس و میدل بأس در آذر ماه امسال در گروه سروش دیزل مبنا ۱۴۰ درصد افزایش داشته و از ۳۰ دستگاه در آذر ماه سال پیش به ۷۲ دستگاه رسیده است.

از سوی دیگر، گروه ایران خودرو دیزل هم در نهمین ماه امسال ۲۸ دستگاه مینی بوس و میدل بأس تولید کرده که نسبت به میزان تولید این شرکت در مدت مشابه سال اخیر، بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

در این بین تولید مینی بوس و میدل بأس در گروه هوراند خودرو دیزل که در آذر ماه سال اخیر دو دستگاه تولید کرده بود، در آذر ماه امسال به صفر رسیده است.

همچنین گروه‌های عقاب افشان، شرکت بهمن و پیشرو دیزل آسیا در آذر ماه به ترتیب ۴، ۱۹ و ۲۵ دستگاه مینی بوس و میدل بأس تولید کرده‌اند که نشان می‌دهد میزان تولید این شرکت‌ها نسبت به آذر ماه سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۶۰، ۵۷.۸ و ۳۴.۲ درصد کاهش داشته و به ۴، ۱۹ و ۲۵ دستگاه رسیده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar