اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازان تعطیل می‌شوند

بروزرسانی در: یکشنبه 24 شهریور 98 ساعت 13:14
اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازان تعطیل می‌شوند

نائب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس عقیده دارد در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازی‌های داخلی به خاطر بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شوند.

هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده تولید خودرو، گفت: در صنعت خودروسازی ایران به مولفه‌های اقتصادی توجه نمی‌شود؛ در واقع برای تولید خودرو بر مبنای مباحث اقتصادی، کارخانه‌های این صنعت باید در کنار بنادر و با مشارکت خودروسازی‌های خارجی بنا می‌شد تا زمینه تولید خودروی باکیفیت به منظور صادرات فراهم می‌شد.

 خودروسازان علیرغم حمایت‌های بی‌شمار قدرت تولید خودروی باکیفیت را ندارند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون تعرفه واردات خودرو به شدت بالاست و علیرغم حمایت‌های بی‌شمار از صنعت خودروسازی، خودروسازان قدرت تولید خودروی باکیفیت را ندارند.

وی با ذکر اینکه در صورتی که تعرفه واردات صفر شود خودروسازی داخلی به خاطر بی‌کیفیت بودن تعطیل می‌شود، اظهار کرد: استراتژی به کار گرفته شده در صنعت خودرسازی، کاملاً غلط و اشتباه است.

هزینه بالاسری خودروسازان بسیار است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه هزینه بالاسری خودروسازان بسیار بوده و مکان‌یابی آنها برای احداث کارخانه‌ها غلط است، اضافه کرد: کره جنونی صنعت خودروسازی را با نگاه برون گرا همزمان با ایران که نگاه درون گرا داشت، آغاز کرد ولی حال این کشور توانسته دنیا را تسخیر کند ولی ایران نه تنها نتوانست به دیگر کشورها صادراتی داشته باشد بلکه توانایی تولید خودروی باکیفیت را نیز ندارد.

خانه ملت

قطعاً پراید در سال آینده پلاک نمی‌شود

۴ پیشنهاد برای واردات خودرو بدون انتقال ارز

سامانه مجوز پیش فروش خودرو به زودی راه اندازی می‌شود

طراحی محیطی بر پیشگیری از سرقت داخل خودرو تاثیرگذار است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروسازان تعطیل می‌شوند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ارش
مهمان

دوستان خوب تعرفه خودرو ازاد بشه تکلیفه اونایی که همیشه تو صفه پراید هستن چی میشه بنده خدا ها این همه تو صف وایسادان برایه پراید که دو زار گرونتر بفروشن

علی
مهمان

تابوت سازان باید حمایت بشن

حسن
مهمان

ای خدا یعنی میشه تعرفه صفر بشه دیگه کسی به لگن های ایران نگاه هم نمیکنه….امید به نابودی سایپا و ایران خودرو

کوروش وطن خواه
مهمان

به جهنم امیدوارم هر دو مونتاژ کار زپرتی به خاک سیاه بشینند تا حالا کلی از هم میهنان عزیزم بخاطر این سرطانها کشته شدند امیدوارم کارخانه های مونتاژکاری ایران گاری و خرپا با خاک یکسان بشه نمیخوایم این آشغالهای دهه ۴۰را نمیخوایم از طرف کل ملت ایران سکوت بدترین دشمن آدمهاست

...
مهمان

خدا کنه صفر بشه تا این دزد ها نتونن ماشین آشغال رو ده برابر قیمت بدن مردم