اگر قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صمت پیگیری می‌شود

سه شنبه 10 اردیبهشت 98 ساعت 13:03
اگر قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صمت پیگیری می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه اگر قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صمت پیگیری می‌شود، گفت: در بازارهای انحصاری خودروسازان به جای رقابت برای ارائه خدمات بهتر به دنبال افزایش قیمت و کسب سود بیشتر هستند.

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از التهابات بازار خودرو و افزایش ساعتی قیمت چهارچرخ‌ها گفت: از آنجا که خودروسازان در بازارهای انحصاری بدون رقیب فعالیت می‌کنند و دولت مدیران این شرکت‌ها را تعیین می‌کند نمی‌توان از این بازار انتظار بیشتری داشت.

رقابت خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه فساد یکی از آفت‌های بازار انحصاری است، افزود: در بازارهای انحصاری خودروسازان به جای رقابت برای ارائه خدمات بهتر و ارتقا کیفیت در پی افزایش قیمت و کسب سود بیشتر هستند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در اثر افزایش قیمت خودرو به جامعه تحمیل می‌شود، اظهار کرد: در وضعیت فعلی اقشار آسیب‌پذیر، کشاورزان، کارگران و حقوق بگیران نمی‌تواند خودور بخرند این عمل موجب ایجاد مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود از طرف دیگر خودروسازان خودروهای بی کیفیت تولید می‌کنند که این محصولات جان هزاران نفر را می‌گیرد.

خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی استفاده نمی‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه خودروسازان از ظرفیت قطعه سازان داخلی استفاده نمی‌کنند، یادآوری کرد: این شرکت‌ها بدون توجه به توان داخل، قطعات موردنیاز خود را با قیمت‌های گزاف از طریق واردات تأمین می‌کنند در نتیجه فرصت اشتغالزایی از دست می‌رود.

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی باضرورت تعیین تکلیف وضعیت خودروسازی از لحاظ دولتی بودن یا خصوصی بودن؟ گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساماندهی بازار و نظارت بر عمکلرد خودروسازان سهل انگاری می‌کند و مردم و اقشار کم درآمد چوب این اهمال را می‌خوردند و ناچارند فشار حاصل از گرانی را تحمل کنند.

وی بهترین راهکار برای مدیریت نقدینگی و ساماندهی بازار خودرو را فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری پول‌های شناور در بورس، اشتغال و تولید دانست و گفت: نقدینگی موجود در کشور، بازار ارز، سکه، خودرو و... را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات زیادی ایجاد کرده است مردم برای حفظ ارزش پول خود به بازار خودرو هجوم بردند در نتیجه حجم تقاضا در این حوزه بیشتر شد به دنبال افزایش تقاضا، قیمت خودرو هم افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: دولتمردان مرفه و ژنرال‌های آقای روحانی باید فکری به حال مردم کنند و با ساماندهی بازار، مشکلات اقتصادی موجود را کاهش دهند.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با حذف هزینه‌های سرباز خودروسازان

قاضی پور با ذکر اینکه قیمت خودرو کذایی و غیر واقعی است، اظهار کرد: خودروسازان باید هزینه‌های سربار خود را کاهش دهد در صورتی که شرکت‌های زیان‌ده منحل شوند و از قطعه‌سازان داخلی نیاز خود را تأمین کنند قیمت خودرو ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

مدیران ناتوان از صنعت خودروسازی کناره‌گیری کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران خودروسازی در صورتی که نمی‌توانند قیمت خودرو را کاهش دهند و مشکلات این صنعت را رفع کنند استعفا دهند. در صورتی که قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar