بازار خودروی ایران در انتظار ۵ فیس‌ لیفت چینی

بروزرسانی در: سه شنبه 20 فروردین 98 ساعت 02:28
بازار خودروی ایران در انتظار 5 فیس‌ لیفت چینی

علیرغم شرایط خاص بازار خودرو ایران و پیچیدگی مسائلی که با آن درگیر است، اما شواهد اولیه از ادامه فعالیت خودروسازان چینی حکایت دارد. به رغم مشکلات بسیاری که از مبادلات مالی با چین و اروپا تا نوسانات ارزی داخلی نشان می‌دهد. این موضوعات اگر حل شوند که احتمالش ضعیف نیست، بازار می‌تواند اندکی نفس کشیده و با مدل‌های جدید تا حدی احیا شود. در بین خودروهای گوناگونی که در صف ورود به کشور قرار دارند، نام این پنج خودرو بیش از همه به گوش می‌رسد. این خودروها به ترتیب شامل:

هایما S5

این شاسی بلند کوچک چینی در فیس لیفت تازه خود واقعاً متحول شده و نشانی از آن خودروی زمخت و خشن ندارد. چراغ‌های باریک و کشیده جلو در ترکیب با یک جلوپنجره توری بزرگ و کرومی و البته یک جفت مه‌شکن بزرگ موجب شده تا ظاهر S5 بهتر از دو مدل قبلی باشد. البته که نمای عقب و کابین هم بهبود یافته و شرایط متعادلی به خود گرفته‌اند.

برلیانس H3

طرح این خودرو به کل متحول شده و حتی می‌توان H3 را نسل تازه H330 دانست که بزرگتر و مدرن‌تر و مجلل‌تر شده هرچند شاید هنوز مسئله ایمنی اتاق به طور کامل حل نشده باشد. فرمان برقی، شش ایربگ، دوربین دید عقب و استارت دکمه‌ای از جمله امکانات این محصول چینی هستند که در نسل فعلی آن وجود ندارند.

چری آریزو ۵

با کمی تغییرات در بیرون و تحول کامل در کابین، آریزو ۵ احتمالاً تلاش دارد فروش خوب خود را در بازار چین ادامه داده و در ایران هم حیاتش را استمرار بخشد. این خودرو چینی البته با قیمت هنگفتی که به خود گرفته، شانس زیادی برای فروش بالا در ایران ندارد چون که قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت در سال ۹۷ افت نموده است.

چانگان CS35

با اینکه نسل تازه این شاسی بلند کوچک شهری به بهترین شکل ممکن توانمندی چانگان برای ساخت خودروهای بهتر را به اثبات می‌رساند ولی در شرایط تحریم نمی‌توان چندان به حضور این خودرو در ایران امیدوار بود. ممکن است فعلاً فیس لیفت این محصول که تفاوت‌های زیادی با مدل فعلی موجود در بازار ایران ندارد، از طرف سایپا به بازارعرضه شود. این سری تغییرات زیادی به خود ندیده و عمده تفاوت‌ها را در طرح داخلی چراغ‌های جلو و عقب آن می‌توان دید.

هایما S7

حتی به طور پلاک گذر موقت در محوطه ایران خودرو دیده شده و شانس زیادی برای رسیدن به خط تولید دارد. این خودرو که حالا بیش از همیشه استایلی ژاپنی و مدرن به خود گرفته، در نمای جلو کاملاً متحول شده و کابین جدیدی هم دارد که امکانات بهتر و جدیدتری را به خریداران با همان قیمت قبلی ارائه می‌کند.

هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar