برنامه سایپا دیزل برای افزایش داخلی سازی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی

چهارشنبه 2 مرداد 98 ساعت 15:24
برنامه سایپا دیزل برای افزایش داخلی سازی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی

مدیرعامل گروه سایپا دیزل از تدوین برنامه‌ای جامع و هدفمند برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی خبر داد.

محمد حسن محمدزاده مدیرعامل گروه سایپا دیزل با ذکر مطلب فوق افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و در راستای تحقق سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت خودروسازی سایپا به منظور داخلی سازی محصولات، برنامه‌های گسترده‌ای دراین زمینه تدارک دیده شده که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، افزایش اشتغال و شکوفایی صنعت کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سایپا دیزل بر همین اساس با حضوری پر رنگ و فعال در نمایشگاه فرصت‌های داخلی سازی که به دستور وزیر محترم صنعت برگزار شده، میزبان قطعه سازان، دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت خودرو بوده تا با همفکری و مشارکت ایشان بتواند، عمق ساخت محصولات خود را افزایش دهد.

محمدزاده یادآور شد: یکی از نکات قابل بهبود در زمینه همکاری با قطعه سازان داخلی در حوزه تولید خودروهای تجاری، پیش بینی تیراژ تولید در بلند مدت است که چنانچه این موضوع بر اساس نیاز بازار محقق شود و به تعداد قابل توجه و مناسبی برسد، تولید قطعه ارزش اقتصادی یافته و مورد استقبال قطعه سازان واقع خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا دیزل در پایان با ذکر اینکه ظرفیت‌های تولید قطعاتی مانند جعبه دنده خودروهای تجاری در داخل وجود دارد که پیش از این به کشور وارد می‌شده، یادآوری کرد: در همین راستا، اکنون مذاکرات گوناگونی با شرکت‌های تأمین کننده جعبه دنده در حال انجام است. همچنین در مورد داخلی سازی بدنه نیز، اقداماتی شروع شده که امید است منتج به تأمین این قطعات از شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا شود.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar