بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد

انتشار لیست ارزش گذاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، یک سورپرایز بزرگ برای دوستداران خودروهای ژاپنی داشت. در این لیست که اخیراً منتشر شده، نام مزدا CX-5 هم در جدول خودروها دیده می‌شود. تنها معنی که این موضوع می‌تواند داشته باشد این است که بهمن موتور موفق شده اقدامات لازم برای تعیین عوارض گمرک و فراهم سازی شرایط واردات آن به ایران را انجام دهد و احتمالاً طی سال جاری شاهد حضور این شاسی بلند سایز متوسط ژاپنی در خیابان‌های کشورمان خواهیم بود.

از آن جایی که گروه بهمن نمایندگی رسمی مزدا در ایران را در اختیار دارد، امیدواریم به زودی با شنیدن خبر اضافه شدن این خودرو به لیست ثبت سفارش، این خبر حالت رسمی تری به خود پیدا کند.

این شاسی بلند جمع و جور ابتدا سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و توانست فروش بسیار خوبی را در سراسر دنیا تجربه کند. شرکت مزدا در سال ۲۰۱۷ نسل دوم این خودرو را به این امید رونمایی کرد که CX-5 بتواند رقابت خوبی با امثال فولکس واگن تیگوان، سئات آتکا و بی ام و X1 داشته باشد.

این خودرو روی همان پلت فرم نسل قبلی خود سوار شده است. طول بین دو محور این خودرو مشابه نسل قبلی خود است ولی طول بدنه آن ۱۰ میلی متر افزایش یافته و ۳۵ میلی متر ارتفاع کم‌تری در مقایسه با نسل اول CX-5 دارد. به لطف چراغ‌های عقب و جلوی زیباتری که این خودرو دارد، فیس خودرو بسیار تهاجمی‌تر شده و از یک کاپوت درازتر و یک جلوپنجره عریض‌تر بهره می‌برد. ما با اطمینان می‌توانیم ادعا کنیم که در این کلاس، هیچ خودرویی به اندازه مزدا CX-5 زیبا نیست، موضوعی که بدون شک با حضور در خیابان‌های ایران، به افزایش تنوع شاسی بلندهای بازار کمک زیادی خواهد کرد.

مزدا برای بازار اروپا این خودرو را با مجموعه‌ای از موتورهای توربو و تنفس طبیعی در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل همراه با دو گیربکس شش دنده دستی یا اتومات به فروش می‌رساند و هنوز نمی‌دانیم در صورت ورود این خودرو به ایران، بهمن موتور آن را با چه ترکیب فنی به فروش خواهد رساند. گفته می‌شود مدل عرضه شده در بازار ایران از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۸۷ اسب بخار نیرو و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور استفاده خواهد کرد.

داخل کابین CX-5، شرکت مزدا یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی تبلت مانند نصب کرده است، موضوعی که طی یک سال اخیر در مدل‌های زیادی از خودروسازهای مختلف آن را دیده بودیم. کابین CX-5 خیلی در مقایسه با برخی رقبای خود جادار نیست، ولی کاملاً بی سر و صداست و به خاطر همین، شاید بتوان از جادار نبودن آن چشم پوشی کرد. کیفیت ساخت کابین در مقایسه با نسل قبلی خودرو بسیار بهتر شده است.

از نظر تجهیزات و امکانات هم هیچ نگرانی‌ای نباید داشته باشید، مزدا هر آن چه که یک شاسی بلند سایز متوسط در این سطح باید داشته باشد را در CX-5 عرضه کرده است.

نسل اول مزدا CX-5 خودروی بسیار خوب و قابلی بود، حال شما این را در نظر بگیرید که در نسل دوم این خودرو، مهندسان ژاپنی این شرکت بسیاری از ایرادهای نسل اول را رفع کرده‌اند و متوجه خواهید شد که چه خودرویی خوبی قرار است به زودی به ایران بیاید. اگر ما در بازار به دنبال خرید یک شاسی بلند سایز متوسط باشیم، قطعاً این خودرو یکی از گزینه‌های اصلی ما خواهد بود.

شرکت مزدا نسل دوم این شاسی بلند دوست داشتنی را در کارخانه‌های مختلفی در ژاپن، چین و مالزی تولید می‌کند، ولی مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک، مدلی که قرار است وارد ایران شود ساخت ژاپن است. با توجه به حجم موتور ۲.۵ لیتری این خودرو، اگر تعرفه‌های واردات خودرو به شکلی که الان هستند باقی بمانند، بهمن موتور این خودرو را با تعرفه ۹۵ درصد وارد ایران خواهد کرد.

در بازار شاسی بلندهای سایز متوسط اگر قصد خرید خودرو داشته باشید، از میان مزدا CX-5، فولکس واگن تیگوان، بی ام و X1، کیا اسپرتیج، هیوندای توسان و تویوتا روفور، کدام یک انتخاب شما خواهد بود؟ منتظر نظراتتان هستیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

24 دیدگاه ها برای "بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
alireza
مهمان

به ترتیب از بهترین
۱کیفیت…تویوتا راو۴
۲زیبایی و امکانات…سانتافه
۳امکانات و طراحی کم استهلاک…کولیوس
۴فضای داخلی بزرگ…سورنتو
۵ارزون تر از بقیه…اسپورتیج
۶همه باهم میخوای…لند کروز (حضرت)

علی
مهمان

تو ماشینای هم رده خودش بهترینه ، فقط تیگوان عملکردش بهتره که زشت تره.

javad
مهمان

مشخصا مزدا

محمد
مهمان

ما که فقط با حسرت نظاره گریم

بنیامین
مهمان

این تا بیاد دلار کردیم ۸ ت ایشالا۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون در خدمتیم اینام سرنوشت ولو دارن ولی خیلی با کیفیت تر از ولو حداقل میدونی اتیش نمیگیره
اونیکه شرکت مزدا رو یه کوچولو میشناسه میدونه چه ماشینی سوار میشه و بنظر من از نظر امکانات وکیفیت قابل قیاس با سورنتو gdi هستش ولی موتورش کاشv6 بود

farbod
عضو سایت

سلام
اگه دو دفرنسیالش رو بهمن موتور وارد کنه قطعاً در خریدش شک نمی‌کردم البته با قیمت معقول نه مثل تویوتا راوفور
فیسش بیسته
قدرت شتاب آپشن کیفیت ساخت بالا و هر آنچه که یه خودرو خوب نیاز داره رو داراس
خدا کنه قیمتشم منطقی باشه

داوود قهرمانی
مهمان

حتما بالای ۲۰۰ تومنه چون مزدا ۳ خیلی ازین بدتره ۱۳۱ تومنه

داوود قهرمانی
مهمان

مزدا ۳ رو میدن ۱۳۱ بعد اینو صد درصد میدن ۲۵۰

محمدحسین
مهمان

با این که فیس جذاب و جوون پسندی داره اما به گرد آلمانی باهوش هم نمیرسه اما از کره ای های ناز نازی خیلی بهتره و یه خطر جدی هم برای هم وطنشه

محمد
مهمان

۲۵۰ به پایین عمرا نمیدن اینو ، شایدم بالای ۳۰۰.
حالا برو بخر !!!