تأثیر کرونا بر تأمین قطعات وارداتی

شنبه 17 اسفند 98 ساعت 12:11
تأثیر کرونا بر تأمین قطعات وارداتی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: پرداخت تسهیلات آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.

محمدرضا نجفی منش در خصوص پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از طرف بانک‌ها آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از تسهیلات را پرداخت کردند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان افزود: هم اکنون برآوردهای صورت گرفته حاکی است خودروسازان ۲۳ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند.

وی با ذکر اینکه هم اکنون بزرگترین مشکل نقدینگی است، گفت: اگر نقدینگی واحدهای تولیدی تأمین شود مشکلات قطعه سازان برطرف می‌شود و می‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

نجفی منش با ذکر اینکه در تولید هر خودرو نزدیک به ۸ هزار قطعه استفاده می‌شود، بیان کرد: روزانه خودروسازان کشور ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند که با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود چه حجم زیادی از قطعات در روز تولید و تحویل داده می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص تأثیر کرونا بر تأمین قطعات وارداتی گفت: شیوع کرونا در تأمین قطعه بی‌تأثیر نیست و مشکلاتی ایجاد می‌کند اما نمی‌توان گفت، ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز تحریم ۶۵ درصد قطعات در داخل کشور تولید می‌شد، اما اکنون این رقم به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده است.

نجفی منش تصریح کرد: اگر نقدینگی تأمین شود و فروش با قیمت حاشیه بازار باشد خودروسازان می‌توانند پول قطعه سازان را پرداخت کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به قیمت مواد اولیه اظهار کرد: مواد اولیه داخلی جهش قیمتی زیادی دارند که امیدواریم دولت بتواند با نظارت دقیق این جهش‌ها را کنترل و به حداقل برسانند.

وی تاکید کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث افزایش قیمت‌ها شده است اگر دولت اجازه دهد فروش‌های فوری بر اساس حاشیه بازار انجام گیرد، حجم تقاضای کاذب کاهش می‌یابد.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar