تاکسی‌های اینترنتی هم به کاروان گرانی‌ها پیوستند!

شنبه 11 اسفند 97 ساعت 02:47
تاکسی‌های اینترنتی هم به کاروان گرانی‌ها پیوستند!

مدتی است که بسیاری از مردم در رو به رو شدن با همدیگر جدیدترین آمار افزایش قیمت‌ها را بررسی می‌کنند و به اطلاع همدیگر می‌رسانند، در این چند روز گذشته هم گرانی نه چندان کم کرایه تاکسی‌های اینترنتی باعث تعجب مسافران شده است.

خیلی‌ها که در روزهای گذشته برای فرار از رانندگی در ترافیک و گیر کردن در شلوغی‌های شب عید وسایل حمل‌ونقل عمومی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کرده‌اند از افزایش کرایه‌ها جا خورده‌اند تا جایی که این احتمال مطرح شده که تاکسی‌های اینترنتی هم به کاروان گرانی‌ها پیوسته‌اند، اتفاقی که راننده‌های این سامانه‌ها را که شمارشان هم خیلی زیاد است خوشحال می‌کند و شهروندانی را که از این تاکسی‌ها استفاده می‌کنند ناراحت. ولی روابط عمومی اسنپ که دامنه فعالیتش در زمینه حمل‌ونقل مسافر و کالا گسترده‌تر از سایر رقیبان است و طبیعتاً افزایش کرایه‌های آن توجه بیشتری به خود جلب می‌کند، خبر می‌دهد که افزایش قیمت فعلی براساس برنامه‌ریزی جدیدی نیست و اگر هم قیمت‌ها زیاد شده، دلیلش وضع ترافیک، آب و هوا و افزایش تقاضا است.

در اطلاعیه‌ای که اسنپ داده، آمده: «سیستم قیمت‌گذاری اسنپ تابعی از زمان سفر است که به تبع با افزایش ترافیک شهری در ایام خاص، مثل ماه پایانی‌سال و شب یلدا، شرایط نامساعد جوی و ساعات اوج درخواست دستخوش تغییر می‌شود. بدون تردید وجود این عوامل خارجی در سیاست قیمت‌گذاری تاثیرگذار و این موضوع ناگزیر است.»‌ در ادامه این اطلاعیه هم به موضوع تقاضا اشاره شده و آمده: «هزینه سفر در سامانه اسنپ اهرمی برای برقراری توازن میان عرضه و تقاضاست و بالا رفتن میزان تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. با این حال اولویت سرویس اسنپ همواره بر این بوده که در هر وضعیتی بتواند خدمات حمل‌ونقلی خود را در اختیار همراهان همیشگی‌اش قرار دهد.»‌ این درحالی است که بعضی از کاربران این اپلیکیشن خبر از افزایش قیمت‌ها در شرایط یکسان با گذشته می‌دهند، حالا باید دید که این بار هم با فرونشستن حال و هوای عید، قیمت‌ها به شرایط قبل بر می‌گردد یا نه.‌

شهروند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar