تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب متقاضی برای فروش خودرو در قزوین

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب متقاضی برای فروش خودرو در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودروهای داخلی و خارجی، شماری از شرکت‌ها از این وضعیت سوء استفاده کرده و با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب متقاضی برای فروش محصولات خود می‌کنند.

سرهنگ آرش مرادی، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اظهار کرد: بعضی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از طرف شرکت‌های مذکور، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و گاهی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می‌کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

وی با ذکر اینکه خودروهایی که از طرف این شرکت‌ها به متقاضیان وعده فروش داده می‌شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران بعد از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به متقاضیان اعلام می‌کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آن‌ها می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان هم گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیاردها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه‌ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و بعد از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی هم اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

این مقام انتظامی افزود: شرکت های واردکننده خودرو می‌بایست برای انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند و چنانچه شهروندان تبلیغات شرکت های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ضمن هشدار به شهروندان در مورد مراقبت و هوشیاری در باره ترفندهای کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از طرف شرکت های گوناگون خودرویی و لیزینگی علتی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست بلکه باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.

منبع: ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar