تحریم خودروسازان توسط بیمه مرکزی

سه شنبه 25 تیر 98 ساعت 14:23
تحریم خودروسازان توسط بیمه مرکزی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با ذکر اینکه «بیمه مرکزی به طور غیررسمی به شرکت‌های بیمه‌گذار دستور داده که به خاطر بدهی گروه سایپا، هیچکدام از شرکت‌های بیمه حق صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای شرکت سایپا را ندارند.» از رئیس کل بیمه مرکزی خواست که هر چه زودتر دستور رفع تحریم گروه سایپا توسط صنعت بیمه را صادر کند.

سید قاسم جاسمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری شفاهی خطاب به وزی اقتصاد و دارایی گفت: در حالی که صنعت خودروسازی کشور به خاطر تحریم‌های خارجی دچار مشکلاتی شده و بازار خودرو شرایط آشفته‌ای دارد، متاسفانه اخباری به دست آمده که بیمه مرکزی به طور غیررسمی به شرکت‌های بیمه‌گذار دستور داده است که به خاطر بدهی گروه سایپا به صنعت بیمه، هیچکدام از شرکت‌های بیمه حق صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای گروه سایپا را ندارند.

وی افزود: این اقدام باعث شده است که گروه سایپا خودروهای خود را که در پارکینگ‌ها متوقف شده‌ند و مردم منتظر توزیع آن هستند به بازار عرضه نکند. لذا طبق قانون خودروسازان حق فروش خودرو بدون شخص ثالث وجود ندارد. بیمه مرکزی با این اقدام خودروسازان را تحریم داخلی کرده و موجبات آشفتگی بیشتر بازار خودرو را فراهم آورده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس از رئیس کل بیمه مرکزی خواست که هر چه زودتر دستور رفع تحریم گروه سایپا توسط صنعت بیمه را صادر کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar