تخلف آشکار سازمان تاکسیرانی تهران در دریافت کرایه اضافی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تخلف آشکار سازمان تاکسیرانی تهران در دریافت کرایه اضافی

علی رغم اینکه شورای شهر تهران افزایش ۱۲.۵ درصد کرایه‌های تاکسی را در سال ۹۷ به تصویب رسانده است که سایت سازمان تاکسیرانی تعدادی از خطوط تا بیش از ۲۵ درصد رشد داشته‌اند!

شهرداری تهران لایحه‌ای تعیین نرخ کرایه‌های انواع تاکسی را برای سال جدید به شورای شهر تهران تقدیم می‌کند و شورای شهر هم طول فرایندی کرایه‌های سال جدید را تصویب و بعد از تأیید نهایی به دست فرمانداری، مصوبه اجرا می‌شود.

امسال هم شهرداری تهران لایحه اشاره شده را به شورا تقدیم کرد، و شورای شهر تهران هم در ۵۹ جلسه خود و بعد از نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر تهران و همینطور کمیسیون‌های مربوطه، کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس با افزایش ۱۲.۵ درصدی در سال ۹۷ به تصویب رسید.

بعد از ابلاغ این مصوبه از طرف شورای شهر تهران به شهرداری، سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم مسئول است تمهیدات لازم را برای اجرای مصوبه فراهم کند.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هم در این خصوص اظهار کرد: نرخ‌های تازه کرایه تاکسی در سال ۹۷ از روز شنبه ۱۲ خردادماه اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۸۰ هزار برچسب نرخ کرایه ۹۷ تاکسی‌ها از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه چاپ و توزیع می‌شود. این برچسب‌ها که بر روی شیشه جلوی تاکسی‌های شهر تهران نصب خواهد شد، مبنای تازه پرداخت کرایه‌ها در سال جاری است. این افزایش که پس از طی مراحل قانونی تعیین شده نزدیک به ۱۲.۵ درصد است.

قنادان با ذکر اینکه مبنای افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌های نصب شده بر روی تابلوهای خطوط و شیشه جلوی تاکسی‌هاست، گفت: علاوه بر این در خطوطی که پرداخت الکترونیکی موبایلی از سال پیش با کمک گروه‌های دانش بنیان راه‌اندازی شده است، اعمال نرخ‌های تازه از طریق سامانه مرکزی انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: مصوبه نرخ کرایه تاکسی امسال بر اساس مدل اقتصادی تاکسیرانی و بر پایه محاسبات قیمت تمام شده سفر بوده و به همین علت هم برای شهروندان و هم برای تاکسیرانان به عدالت نزدیک‌تر است.

وی تاکید کرد: شهروندان تهرانی برای اطلاع از نرخ‌های سال ۹۷ علاوه بر برچسب‌های کرایه در تاکسی‌ها، تابلوهای خطوط و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی به آدرس taxi.tehran.ir هم مراجعه کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سامانه شکایات شهرداری تهران ۱۸۸۸ آماده رسیدگی به هرگونه مشکل شهروندان تهرانی در مورد اجرای کرایه‌های تازه خواهد بود.

در حالی قنادان به افزایش ۱۲.۵ درصد کرایه‌های تاکسی تصریح کرده است که با مروری بر سایت تاکسیرانی و قسمت نرخ تاکسی‌های خطی می‌فهمیم که تعدادی از خطوط تاکسی بیش از مصوبه شورا و تا سقف ۳۰ درصد افزایش یافته است مساله ای که خلاف مصوبه شورای شهر تهران است.

این در حالی است که رانندگان تاکسی هم در این برهه اقدام به کسب کرایه‌ها نامتعارف می‌کنند و قطعاً سازمان تاکسیرانی هم نمی‌تواند با نحوه‌ای که در دستور کار خود قرار داده است با رانندگان متخلف برخورد کند.

در سایت تاکسیرانی تعدادی از خطوط بیش از ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است و این اقدام سازمان تخلف است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar