برای تردد در محورهای کوهستانی رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند

بروزرسانی در: سه شنبه 20 دی 01 ساعت 01:12
برای تردد در محورهای کوهستانی رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند

فریبرز مرادی با بیان اینکه در بیشتر محورهای استان بارش باران را داریم، افزود: هم اکنون  در برخی ارتفاعات استان همچون اسالم- خلخال و گردنه حیران شاهد بارش برف هستیم که در گردنه حیران به صورت خفیف در جریان است.

ویدیو نحوه بستن زنجیر چرخ در یوتوب

به گفته وی، درحال حاضر تمامی محورهای استان به غیر از محور پونل- خلخال که هر ساله بدنبال بارش برف سنگین و بمنظور ایمنی تردد کنندگان در فصل سرما بسته می شود، باز و تردد در آنها در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی و احتمال شدت بارش ها در برخی ساعات و بعضی نقاط استان تا فردا جمعه گفت: مردم از ترددهای غیرضروری بخصوص در نقاط کوهستانی بپرهیزند.

مرادی همچنین با اشاره به کاهش دید افقی در زمان بارش ها از رانندگان خواست تا سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها  با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند، تاکید کرد: استفاده ازچراغ برای دیده شدن در مه، سوخت کافی ، کنترل خودرو قبل از حرکت، جیره خشک غذایی  و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه و ایمنی از مواردیست که رانندگان برای تردد در محورها کوهستانی درنظر داشته باشند.

هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد از عصر فردا چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که تا پایان هفته بارندگی باران و برف و همچنین کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما را به همراه خواهد داشت.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar