لغزنده و برفی بودن محورهای کوهستانی مازندران

پنج شنبه 7 بهمن 00 ساعت 13:32
لغزنده و برفی بودن محورهای کوهستانی مازندران

سرهنگ یدالله جهان تاب با تاکید بر این که خطر سقوط بهمن در محورهای هراز و کندوان دور از انتظار نیست ، افزود : رانندگان به هیچ عنوان حتی توقف کوتاه در گردنه ها و پیچ ها نداشته باشند و فاصله طولی با خودروهای جلویی را رعایت کنند.

وی وضعیت تردد در تمامی محورهای مواصلاتی و کوهستانی را روان و عادی توصیف ولی تاکید کرد که با توجه به شرایط بد آب و هوایی حاکم بر محورهای کوهستانی منتهی به مازندران ، شهروندان از سفر های غیر ضروری به این خطه خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران  گفت : در محور هراز از لاریجان تا گردنه امامزاده هاشم بارش برف سنگینی در حال باریدن است و در بقیه نقاط این محور هم باران می بارد. در محور کندوان هم در محدوده ولی آباد شاهد بارش برف هستیم ولی در سایر مناطق این محور بارش باران ادامه دارد و در محدوده هزار چم این محور هم پدیده مه گرفتگی غلیظ مشاهده می شود.

وی از وجود مه غلیظ و بارش برف در محدوده  گدوک در محور سوادکوه خبر داد و افزود : رانندگان حتمال علاوه بر کنترل فنی خودروها قبل از ورود به محور کوهستانی ، سوختگیری کامل خودرو را انجام بدهند و توصیه می شود که حتما غذای کافی و یک پتو هم به همراه خود داشته باشند.

سرهنگ جهان تاب وضعیت جوی محور کیاسر را در حال حاضر ابری و در برخی از مناطق بارندگی توصیف کرد و گفت: طبق پبش بینی هواشناسی از بعد از ظهر شاهد بارش برف از منطقه سمنان به سمت مازندران خواهیم بود.

هواشناسی مازندران دیروز با انتشار اطلاعیه ای از ورود سامانه سرد و بارشی به استان از اواخر شب پنجشنبه خبر داده و اعلام کرده بود که سامانه سرد بارشی تا روز جمعه در استان ماندگار است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس ، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar