تشکیل جلسه برای ارتقای امنیت خودروها

چهارشنبه 23 بهمن 98 ساعت 13:58
تشکیل جلسه برای ارتقای امنیت خودروها

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت:‌ در نشست مشترک مسئولان وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) و فرمانده نیروی انتظامی، مقرر شد تا کارگروهی متشکل از نیروی انتظامی، مسئولان صنعت خودرو و و وزارت صمت با هدف بررسی و حل ایمنی ضعیف بعضی خودروها در برابر سرقت تشکیل شود که تاکنون این کارگروه تشکیل نشده است.

سردار محسن حسن خانی  در جواب به این پرسش که آیا پلیس اقداماتی برای افزایش ایمنی خودروها در برابر سرقت انجام داده است تا از این طریق آمارهای مرتبط به سرقت خودرو کاهش یابد، افزود: بتازگی با مسئولان وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت)  در حضور فرمانده نیروی انتظامی جلساتی داشته‌ایم و آن‌ها قول دادند تا کارگروهی متشکل از نیروی انتظامی، مسئولان صنعت خودرو و وزارت صنعت تشکیل شود تا وضعیت ایمنی خودروها در برابر سرقت را بررسی کرده و مشکلات پیش رو را حل و فصل کنیم.

وی با ذکر اینکه تا کنون این کارگروه برگزار نشده است، گفت: مشکل فعلی و عمده پلیس در حوزه سرقت خودرو، مربوط به خودروهای مربوط به سال ۸۸ به پایین به ویژه پراید است که به خاطر ضعف ایمنی بیشتر از خودروهای دیگر مورد سرقت قرار می‌گیرد.

سردارحسن خانی اضافه کرد: حتی از سازمان استاندارد کشور چندین بار تقاضا کردیم  تا جلسه‌ای در این خصوص با حضور پلیس برگزار شود اما تا کنون خبری نشده است و حتی پاسخ تقاضای پلیس را نداده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با انتقاد از نداشتن ایمنی بعضی خودروها در برابر سرقت، گفت: بعضی از خودروها توسط سارقان در ۴۵ ثانیه یعنی کمتر از یک دقیقه سرقت می‌شوند. در حوزه کاری پلیس آگاهی، بسیاری از خودروهایی که تولید می‌شود، ایمنی لازم را  ندارند، برخی از خودروها ظرف ۴۵ ثانیه سرقت می‌شوند و سارق در این مدت زمان بسیار کم کاپوت خودرو را بالا زده، کامپیوتر خودرو را سرقت می‌کند؛ این در حالی است که صاحب خودرو تمام اقدامات ایمنی اعم از بستن قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر را انجام داده است اما سارق به راحتی با یک تایلیور می‌تواند درب خودرو را باز کرده و پشت ترک ماشین بنشیند و برود.

حسن خانی ادامه داد: چرا باید ایمنی خودرو این گونه باشد که به راحتی کاپوت خودرو و صندوق عقب خودرو باز شود و سارق به راحتی کامپیوتر خودرو را سرقت کند، سارق که نمی‌تواند موتور خودرو را سرقت کند، کامپیوتر خودرو را سرقت می‌کند و این قسمت مهم خودرو در جایی گذاشته شده که دقیقاً سارق می‌تواند به راحتی آن را سرقت کند، در این زمینه با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای داشتیم و پیشنهادهای خود را ارائه کرده و تاکید داشتیم تا در تولید خودرو نظر پلیس را جویا شوند چون که پلیس آمار و ارقام سرقت و وضعیت فعلی را می‌داند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست پیشنهاد پلیس را پذیرفتند اما نمی‌دانیم که آیا خودروسازان به حرف وزیر صنعت گوش دهند یا خیر.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی پیش از این در گردهمایی بزرگ کارآگاهان سراسر کشور اعلام کرد: ۷۰ درصد سرقت‌ها به پراید اختصاص دارد که تقریباً ۹۰ درصد این سرقت‌ها هم از سال ۸۶ به پایین است که اگر سهم ۱۲ درصدی خودروساز به این آمار اضافه شود، ۹۰ درصد سرقت‌ها به پراید تولیدی سال ۸۶ به پایین برمی گردد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar