تمام خودروهای بنزینی قابلیت دوگانه‌ سوز شدن دارند

سه شنبه 5 آذر 98 ساعت 10:04
تمام خودروهای بنزینی قابلیت دوگانه‌ سوز شدن دارند

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تمام خودروها به جز خودروهای گازوئیلی می‌توانند دوگانه ‌سوز شوند،‌ گفت: اولویت با گازسوزسازی خودروهای پرمصرف بنزینی، مثل وانت‌هاست

حسن قلی‌پور ضمن تاکید بر اینکه تمام خودروهای بنزینی قابلیت دوگانه‌سوز شدن دارند،‌ افزود: اولویت نخست در دوگانه‌سوزشدن خودروها، پرمصرف‌هایی است که وانت‌ها را شامل می‌شود؛ پس از آن هم ناوگان حمل و نقل عمومی مثل ون و انواع تاکسی‌ها در دستور کار گازسوزسازی قرار دارند.

وی یادآور شد: گازسوزسازی حمل و نقل عمومی و ناوگان باری باید با سرعت انجام شود که البته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نقشی در گازسوزسازی خودروها ندارد. قلی‌پور تبدیل خودروها با موتور پایه بنزینی به دوگانه‌سوز را وظیفه خودروسازان و وزارت صنعت دانست و گفت: تأمین کیت‌هایی که مصرف می‌شود بر عهده خودروساز است.

مدیر طرح سیان جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: سال‌های اخیر همواره از سیان جی به‌عنوان بمب متحرک نام برده شده، ولی آیا تاکسی در حال حرکت یا جایگاهی تاکنون منفجر شده است؟وی افزود: تمام انفجارهای رخ داده به جز مخازنی که خودروسازان روی وانت‌های نیسان گذاشتند، بقیه به خاطر دستکاری بوده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar