تولید محلول شفاف ضد خش خودرو

بروزرسانی در: دوشنبه 23 دی 98 ساعت 15:52
تولید محلول شفاف ضد خش خودرو

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی شفاف از گیاههای بومی مانند «گون» شدند که موجب جلوگیری از خط و خش روی خودرو می‌شود.

دکتر سعید صلحی، مدیر یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مجری طرح «محلول ضد خش خودرو با گیاهان بومی»   اظهار کرد: ما در این شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی به عنوان پوشش‌های ضد خط و خش خودرو با استفاده از گیاهان بومی شدیم.

وی با ذکر اینکه در تولید این محلول از گیاهانی مانند «گون» بهره بردیم، بیان کرد: نمونه خارجی این محلول وجود دارد و سفید رنگ است اما در کشور موجود نیست.

صلحی با ذکر اینکه این محلول به طور سلفونی روی سطح خودرو به عنوان یک لایه قرار می‌گیرد، بیان کرد: یکی از مزیت‌های این محلول نسبت به نمونه خارجی، بیرنگ بودن آن است؛ وقتی روی خودرو اسپری می‌شود رنگ خودرو تغییری نمی‌کند و مانع از خط خطی شدن خودرو می‌شود.

وی با اشاره به کاربرد آن گفت: زمانیکه خودرو تولید می‌شود تا بدست مصرف کننده برسد در انبار و پارکینگ و ...قرار می‌گیرد که ممکن است مورد ضربه قرار بگیرد؛ این محلول مانع از آسیب به خودرو می‌شود.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، این محلول قابل شستشو بوده و می‌توان دوباره روی خودرو اسپری کرد.

وی با ذکر اینکه تست‌های این محلول در دانشگاه امیرکبیر انجام گرفته و ثابت شده است، افزود: هم اکنون با یک گروه خودروسازی تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد.

این طرح دارای گواهی ثبت اختراع بوده و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به نتیجه رسیده است.

مهر

ضررهای نور آفتاب برای خودرو

نحوه تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو

بهترین و بدترین رنگ‌های خودرو را بشناسید

۴ مزیت استفاده از پوشش سرامیکی بدنه خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar