تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف نخواهد شد!

چهارشنبه 1 آبان 98 ساعت 14:08
تولید پراید و پژو 405 متوقف نخواهد شد!

چندی پیش مسؤولان نیروی انتظامی اعلام کردند سال آینده دیگر خودروی پراید را شماره گذاری نخواهند کرد. علت توقف شماره گذاری پراید هم ناامن بودن آن اعلام شد. چندی بعد هم خبر آمد که قرار است در نشست شورای عالی استاندارد موضوع توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح شود؛ اگرچه جلسه شورای عالی استاندارد همچنان برگزار نشده است. وزیر صنعت هم روز پیش از برنامه وزارتخانه خود برای کنار گذاشتن خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو خبر داد.

اما همان طور که پیش بینی می‌شد گویا این تهدیدهای تکراری علیه خودروسازان، راه به جایی نخواهد برد و تولید پراید و پژو متوقف نشدنی است.

این خبر را احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرده است. او می‌گوید تنها پراید ۱۳۱ کنار خواهد رفت و تولید پراید ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر به گفته نعمت بخش، خودروسازان همچنان زیانده هستند. اگرچه قرار بود با تعیین نرخ در حاشیه بازار زیان خودروسازان کاهش یابد و به اصطلاح به نقطه سر به سر و سودآوری برسند، ولی آمارها نشان می‌دهد صنعت خودروسازی نسبت به گذشته نه تنها شرایط مطلوبی را سپری نمی‌کند بلکه زیان بیشتری متوجه خودروسازان شده است. آن طور که نعمت بخش می‌گوید، زیان دو خودروساز بزرگ کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان است و همین مقدار هم به قطعه سازان بدهی دارند. وی عقیده دارد سر نخ مشکل خودروسازان به دولت برمی گردد و طبق قانون وقتی دولت برای یک کالا پایین‌تر از قیمت تمام شده نرخ گذاری می‌کند باید به آن بنگاه اقتصادی کمک مالی کند.

ایرانجیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar