تکمیل تمامی خودروهای ناقص تا یک ماه و نیم آینده

سه شنبه 11 تیر 98 ساعت 14:25
تکمیل تمامی خودروهای ناقص تا یک ماه و نیم آینده

معاون امور صنایع وزیر صنعت از تکمیل همه خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروساز تا یک ماه و نیم آینده خبر داد.

فرشاد مقیمی در جواب به این پرسش که تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ اظهار داشت: این دستورالعمل از قبل وجود داشته و در حال حاضر کار بازنگری آن در حال انجام است.

وی با ذکر اینکه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کار بازنگری دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را انجام می‌دهد، تصریح کرد: این دستورالعمل هنوز به دست ما نرسیده است.

مقیمی در جواب به سؤال در خصوص بحث‌های گوناگون مطرح شده درباره دلیل انباشت خودروهای داخلی کف کارخانه و تناقض‌های مطرح شده در خصوص نوع قطعات کسری این خودروها هم گفت: برنامه خروج خودروهای کف کارخانه را در دستور کار داریم و هفته پیش هم ۱۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در یکی از گروه‌های خودروساز تکمیل و به مشتریان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نزدیک به ۱۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌های خودروساز وجود دارد که با تحویل قطعات باقی‌مانده در آینده نزدیک این خودروها تکمیل خواهند شد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: بخشی از قطعات کسری از داخل و بخشی هم از طریق واردات تأمین خواهد شد و این خودروها وارد بازار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه خودروسازان طوری تنظیم شده که خودروهای تولیدی روز در همان زمان تولید تبدیل به خودروی تحویلی شوند و دیگر هیچ خودرویی در کف کارخانه‌ها انباشت نخواهد شد.

وی با ذکر اینکه پروژه‌های ساخت داخل هم در حال پیگیری است، گفت: خودروهای ناقص انباشت شده در کف کارخانه‌ها حداکثر تا یک ماه و نیم آینده تکمیل می‌شوند.

مقیمی در جواب به این پرسش که گفته شده اکثر قطعات کسری خودروها، قطعات ساده و غیر های‌تک بوده‌اند نیز اظهار داشت: بخشی از قطعات کسری در خودروهای ناقص، های‌تک نیستند ولی در برخی موارد نیز کسری قطعات های‌تک را داشتیم که هفته پیش نیز جلساتی را با ۲ تأمین کننده برگزار کردیم تا مشکلات این تولید برطرف شود.

وی افزود:‌ هم اکنون در خصوص برخی خودروها به شرایطی رسیده‌ایم که به اندازه‌ای که تولید می‌شوند، تجاری و تحویل مشتری می‌شوند.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar