مشکلی در واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا وجود ندارد

دوشنبه 31 تیر 98 ساعت 16:35
مشکلی در واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وثیقه بودن سهام "ایران خودرو" و "سایپا" مانعی ذاتی و ماهوی برای واگذاری نبوده و قابل حل شدن است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در خصوص صحبت‌های رییس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست، گفت: ایشان بیان نکرد سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست بلکه مطرح کرده این سهام باید از وثیقه خارج شود. از آنجایی که سهام دولت در خودروسازی‌ها فک وثیقه خواهد شد، مشکلی در واگذاری سهام این شرکت‌ها وجود ندارد.

وی در جواب به این پرسش که آیا وثیقه بودن سهام ایران خودرو و سایپا مانعی برای واگذاری است، توضیح داد: نمی‌توان آن را مانع دانست در واقع مانعی موقت است و مانعی ذاتی و ماهوی نبوده و قابل حل شدن است.

سهام دولت در خودروسازی‌ها باید به فردی واگذار شود که اهلیت داشته باشد و مشکلات این صنعت را حل کند، در صورتی که مشکلات خودروسازی‌ها ادامه داشته‌دار باشد، مقصود حاصل نمی‌شود

منطقی است که قطعه سازان و فولادی‌ها به دنبال خرید خودروسازی‌ها باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد خبرهایی مبنی بر اینکه قطعه سازان و فولادی‌ها در پی خرید سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" هستند، اظهار کرد: منطقی این است که این افراد در پی خرید خودروسازی‌ها باشند.

یکی از این راهکارهای ساماندهی صنعت خودروسازی واگذاری است

این عضو کابینه دوازدهم با ذکر اینکه من برای واگذاری خودروسازی‌ها جدی هستم، ادامه داد: با تحلیل و بررسی بسیار، توانستیم به راهکارهای لازم برای ساماندهی صنعت خودرو دست پیدا کنیم. یکی از این راهکارها واگذاری است به همین خاطر این عمل را جدی پیگیری می‌کنیم.

رحمانی بیان کرد: سهام دولت در خودروسازی‌ها باید به فردی واگذار شود که اهلیت داشته باشد و مشکلات این صنعت را حل کند، در صورتی که مشکلات خودروسازی‌ها ادامه داشته دار باشد، مقصود حاصل نمی‌شود.

اموال و املاک غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته‌ی خودروسازان به منظور کاهش معضلات خصوصی‌سازی در حال واگذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه اموال و املاک غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته خودروسازان در حال واگذاری است، تصریح کرد: با کاهش این اموال معضلات واگذاری هم کاهش پیدا می‌کند.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar