اخبار و شرایط ثبت نام خرید خودروهای وارداتی / اسفند ۱۴۰۱

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 فروردین 02 ساعت 03:54
اخبار و شرایط ثبت نام خرید خودروهای وارداتی / اسفند 1401

به روزرسانی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱:  سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز فروش اولین نوبت خودروهای وارداتی پس از توقف پنج ساله خبر داد.

طبق اعلام امید قالیباف، طبق وعده داده شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین نوبت خودروهای وارداتی را در سامانه aleauto.ir برای فروش عرضه کرد.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه ۱۱۰۸ خودرو چانگان در دو مدل برای فروش عرضه شده است؛ گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر بر اساس نوبت داده شده، برای خرید ثبت‌نام کرده‌اند. پس از پنج سال وقفه در واردات خودرو، وزارت صمت توانست تمام فرآیند واردات و فروش خودرو را در سال ۱۴۰۱ انجام دهد.

وی افزود: بخشی از خودروها وارد کشور شده و به زودی تحویل مشتریان می‌شود و بخشی هم در آستانه تخلیه در گمرک است.

همچنین ضیغمی مدیر طرح واردات خودرو عنوان کرد که سامانه عرضه خودروهای وارداتی باز شده و متقاضیان خرید خودرو که شرایط لازم را دارند تا ۹ فروردین ۱۴۰۲ می‌توانند برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند.

آغاز فروش رسمی خودروهای چانگان / 29 اسفند 1401

گفتنی است که هفته گذشته، این مقام مسئول در وزارت صمت وعده داده بود که تمام سعی و تصمیم این بوده است که اولین عرضه خودروهای واردتی را طی همین چند روز باقی مانده از سال ۱۴۰۱ انجام دهیم؛ بر همین اساس احتمالا اولین عرضه و فروش خودرو به نوبت‌های نخست، در روزهای پایانی سال انجام خواهد شد.

بروزرسانی ۲۷ اسفند ۱۴۰۱: مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با پالایش متقاضیان دریافت خودروهای وارداتی، اولویت تخصیص خودرو به حدود ۳۴ هزار نفر مشخص و به آنان اعلام شد.

"مهدی ضیغمی" امروز در نشست خبری افزود: با وجود ثبت‌نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، اما در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است.

وی بیان‌داشت: حدود ۱۵ درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به  دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه ۱۲۴ با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: در موضوع انصرافی ها، با بانک‌ها در تماس بودیم و فهرست انصرافی ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند اما تعهد دادند که از امشب کار را به انجام برسانند.
وی گفت: یک‌هزار و  ۱۰۸ دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ و ۸۶۸ دستگاه چانگان تیپ ۳ ) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب عرضه آنها آغاز شود.

ضیغمی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آنها انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز از ۱۱ شرکت از جمله شرکت های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا،فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آنها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند و یا نمونه‌های خودروی آنها وارد کشور شده است.
این مقام مسوول وزارت صمت تصریح کرد: بخشی از این خودروها اکنون در کشورمان موجود است، اما انبوه واردات را در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ شاهد خواهیم بود.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند.
وی با اشاره به قیمت ها خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت علی الحسابی که برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد.
وی اظهارداشت: قیمت علی الحساب، عمده هزینه های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.
ضیغمی تاکید کرد: وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت های وارد کننده می فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد.
این مقام مسئول وزارت صمت همچنین تصریح کرد: افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد بود که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه دار خواهد بود.
ضیغمی همچنین بیان داشت: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

 

بروزرسانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال اولین عرضه خودروهای وارداتی از روز شنبه ۲۷ اسفند ماه خبر داد.

امید قالیباف در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: تصمیم وزارت صمت این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از شروع سال جدید، یعنی طی چند روز آینده و احتمالا از شنبه هفته آینده انجام شود.

وی افزود: خودروهای قطعی عبارت است از دو مدل چانگان CS35 و CS35 پلاس و به احتمال زیاد هیوندای النترا هم عرضه خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت توضیح داد: کسانی که خودرو را خریداری می‌کنند به خاطر شروع تعطیلات نوروز باید بقیه فرایند خرید را در سال ۱۴۰۲ انجام دهند.

 

بروزرسانی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱: مهدی ضیغمی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: نتایج قرعه‌کشی نوبت دهی خودروهای وارداتی ساعت ۲۱ شب گذشته (۲۲ اسفند) اعلام شد. 

مدیرطرح واردات خودرو بیان داشت: بر این اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که قبلا ثبت‌نام را طبق فرآیندهای اعلام شده انجام داده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saleauto.ir و ورود نام کاربری و رمز عبور، از نوبت خرید خودروی خود مطلع شوند. 

به گفته ضیغمی تلاش می‌شود تا ۶ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود.

ضیغمی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده که نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروها قابل عرضه است.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت بیان داشت: احتمالا پیش از پایان سال عرضه خودروهای وارداتی انجام ‌می‌شود، اما انعقاد قرارداد و تحویل خودروها به سال آینده موکول می‌شود.

روز یکشنبه مراسم قرعه‌کشی و نوبت دهی خودروهای وارداتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد. 

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره از عرضه خودروهای وارداتی فعلا عرضه دو خودروی چانگان، CS55 و CS35 پلاس قطعی شده است و به گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت تلاش می‌شود تا دو مدل خودروی فیات ۵۰۰ و فیات TIPO و همچنین هیوندا النترا عرضه شود.

پیش‌ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از روز ۶ اسفند آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ۱۳ اسفند ادامه داشت.

براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۰ هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش‌ثبت‌نام، در سایت خرید این نوع خودروها ثبت‌نام کرده‌اند.

اسامی افرادی در قرعه‌کشی به عنوان برنده قطعی اعلام خواهد شد که شرایط عمومی ثبت‌نام را داشته باشند از جمله اینکه دارای پلاک فعال انتظامی نباشند و یا متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت‌نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد.

یکی از شروط ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی، بلوکه شدن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی نزد بانک بود.

براساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو، افرادی که قصد انصراف از خرید خودروهای وارداتی را دارند، این امکان بعد از انجام قرعه‌کشی برای آنها فراهم است.

 

بروزرسانی ۲۲ اسفند ۱۴۰۱: مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی خودروهای وارداتی امروز اعلام می‌شود، گفت: انعقاد قرارداد و تحویل خودروها به سال آینده موکول می‌شود.

مهدی ضیغمی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار داشت:‌ نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی امروز ۲۲ اسفند اعلام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: روز گذشته مراسم قرعه‌کشی و نوبت‌دهی خودروهای وارداتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد و امروز ۲۲ اسفند نتایج آن اعلام‌ در سامانه saleauto.ir و متعاقب آن پیامک برای برندگان ارسال می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود تا ۶ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود.

ضیغمی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده که نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروها قابل عرضه است.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت بیان داشت: احتمالا پیش از پایان سال عرضه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد، اما انعقاد قرارداد و تحویل خودروها به سال آینده موکول می‌شود.

 

بروزرسانی ۲۱ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از قرعه‌ کشی برای تعیین لیست نوبت افراد متقاضی خودروهای وارداتی در ساعت ۱۴ امروز خبر داد و گفت: این قرعه‌ کشی در محل وزارت صمت انجام و سپس لیست منتشر خواهد شد.

امید قالیباف اعلام کرد: قرعه‌کشی نوبت‌دهی خودروهای وارداتی برای تعیین نوبت افراد متقاضی ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از میان افراد ثبت‌نام کننده که پس از استعلام‌ها مشخص شد حائز شرایط عمومی (نداشتن پلاک انتظامی فعال، دارا بودن سن ۱۸ سال و گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته و...) و شرط ویژه این طرح که مسدود ماندن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی به‌نام شخص متقاضی هستند، قرعه‌کشی صرفاً به جهت تعیین نوبت تخصیص خودرو انجام می‌شود. 

وی افزود: پس از تعیین لیست نوبت‌های تخصیص، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به  صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

گفتنی است که طی مدت ثبت‌نام این طرح (از ششم اسفند ماه تا پایان ۱۳ اسفند ماه)، حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند؛ پس از پایان ثبت‌نام، بررسی‌ها برای استعلام شرایط ثبت‌نام‌کنندگان آغاز شد. 

یادآوری می‌شود که پس از انتشار لیست نوبت‌ خودروهای وارداتی،   مرحله دوم  انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حائز شرایط طبق نوبت و مرحله سوم تحویل خودروهای وارداتی به خریداران به نوبت تعیین شده، انجام می‌شود.

بروزرسانی ۱۹ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: تعیین اولویت زمانی متقاضیان خودروهای وارداتی روز یکشنبه ۲۱ اسفند با روش قرعه‌ کشی انجام می‌شود.

امید قالیباف در صفحه شخصی خود از قرعه کشی تعیین اولویت زمانی خودروهای وارداتی در روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه خبر داد و گفت : این قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی انجام خواهد شد.

متقاضیان می توانند با مراجعه به  صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه خود مطلع شوند.

پیش از این قرار بود که قرعه کشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری انجام شود اما مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت در همان زمان اعلام کرد که به دلیل زمان‌بر شدن استعلام‌های لازم از نهادهای مختلف، قرعه‌کشی، به زمان دیگری موکول شده است.

گفتنی است که در این طرح فروش خودروهای وارداتی که ثبت‌نام آن از ششم اسفند تا پایان روز شنبه هفته جاری (۱۳ اسفند ماه) از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شد، حدود ۱۲۰ هزار نفر مشارکت کرده بودند. تعریف حساب‌های وکالتی و مسدود بودن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان یکی از شروط ثبت نام برای خودروهای وارداتی بود.

 

بروزرسانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱: مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، گفت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌ کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود، اما انجام قرعه‌ کشی به زمانی دیگر موکول شد.

مهدی ضیغمی در گفت وگو با فارس، درباره زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی، اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود اما به دلیل زمان‌بر شدن استعلامات، قرعه‌کشی، در روزی دیگر، برگزار می شود، اما به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی طی روزهای آینده خواهد بود. 

وی گفت: اما فعلا زمان آن را به طور دقیق اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت یادآور شد: به تعویق افتادن زمان برگزاری قرعه‌کشی برای بررسی دقیق استعلامات بوده است. 

وی بیان داشت:  فعلا قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه می‌شود اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات ۵۰۰ و فیات Tipo  و همچنین هیوندا النترا عرضه شود. 

ضیغمی افزود: تلاش ما این است که عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از پایان امسال انجام شود. 

به گزارش فارس پیش‌ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از روز ۶ اسفند آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ۱۳ اسفند ادامه داشت. 

براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۰ هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش ثبنام شرکت کردند و بعد از استعلامات لازم، ثبت نام کنندگان قطعی مشخص می شوند. 

اسامی افرادی در قرعه‌کشی به عنوان برنده قطعی اعلام خواهد شد که شرایط عمومی ثبت‌نام را داشته باشند یعنی دارای پلاک فعال انتظامی نباشند و یا متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد. 

یکی از شروط ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی بلوکه شدن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی در نزد بانک بود. 

براساس اعلام  مدیر طرح واردات خودرو، افرادی که قصد انصراف از خرید خودروهای وارداتی را دارند این امکان بعد از انجام قرعه‌کشی برای آنها فراهم است. همچنین این افراد در صورت انصراف می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خود را اکنون در نزد بانک بلوکه است برداشت کنند. 

 

بروزرسانی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت گفت: احتمالا عصر روز سه‌ شنبه جهت تعیین اولویت خرید خودروهای وارداتی قرعه‌ کشی انجام می‌شود.

امید قالیباف با اشاره به پایان مهلت ثبت نام خرید خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ دیروز (۱۳ اسفند) گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام تمامی اطلاعات متقاضیان بر اساس شرایط اعلام شده بررسی می شود و فهرست نهایی احتمالا عصر سه شنبه جهت تعیین اولویت خرید، قرعه کشی خواهد شد.

 

وی افزود متقاضیانی که بعد از اعلام اولویت بندی قصد انصراف داشته باشند، بلافاصله مبلغ مسدود شده آنها( که در حساب خودشان است) ازاد خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: میزان ثبت نام جهت خرید خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارت صمت است.

 

بروزرسانی ۱۱ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمدید مهلت ثبت‌ نام برای خودروهای وارداتی خبر داد.

امید قالیباف با اعلام این خبر اعلام کرد: مهلت ثبت نام خودروی وارداتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه تمدید شد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: گزینه ویرایش سامانه saleauto.ir نیز فعال شده است و متقاضیان می‌توانند در صورت لزوم اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

ثبت‌ نام‌ برای اولین خودروهای خارجی وارد شده به کشور پس از پنج سال، از روز شنبه هفته‌ای که گذشت از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها آغاز شد؛ شرط ثبت‌نام در این طرح علاوه بر شروط ثبت‌نام‌ خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، عدم پلاک انتظامی فعال، عدم خرید خودروهای داخلی از کارخانه طی ۴۸ ماه گذشته بوده و... و. ، واریز و مسدود کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی فرد متقاضی نزد ۲۲ بانک و چهار موسسه اعتباری معرفی شده توسط وزارت صمت بوده است.

گفتی است، در ابتدا مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه) در نظر گرفته شده بود.

طبق تاکید مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، این ۵۰۰ میلیون تومان متوسط روبه پایین وجه خودروهاست که به این پول، بایستی سود کوتاه‌مدت توسط بانک‌ها تخصیص داده شود؛ چنانچه بانکی در این زمینه همکاری نکند، مشتری می‌تواند وجه خود را به بانک‌های دیگر منتقل کند.

 

بروزرسانی ۹ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص سود کوتاه‌ مدت به ثبت‌ نام کنندگان خودروهای وارداتی خبر داد.

 امید قالیباف در ویدئویی ارسالی، ضمن اشاره به اسامی ۲۲ بانک طرف قرارداد وزارت صمت که متقاضیان طرح فروش خودروهای وارداتی می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خود را در آن واریز و مسدود کنند؛ اظهار کرد: بانک‌ها بایستی سود کوتاه مدت به این سپرده‌ها تخصیص دهند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: چنانچه متقاضیان از بانکی که برای فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه مذکور) راضی نباشند، می‌توانند به راحتی بانک خود را تغییر دهند.  

گفتنی است، متقاضیان می‌توانند از طریق بانک‌های ملت، تجارت، رسالت، ملی، صادرات، سپه، اقتصاد نوین، آینده، پست بانک، توسعه تعاون، دی، رفاه کارگران، سینا، صنعت و معدن، اعتباری ملل، پارسیان، شهر، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایرانیان و بانک سرمایه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه علی‌الحساب ۵۰۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام در طرح فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام کنند.

گفتنی است که با احتساب امروز (سه‌شنبه) متقاضیان خودروهای خارجی که از دی ماه امسال وارد کشور شده‌اند، سه روز (تا روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه) فرصت دارند که ثبت‌نام خود را از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس http://saleauto.ir انجام دهند.

 

بروزرسانی ۸ اسفند ۱۴۰۱: امروز براساس آخرین آمار لیست ۲۲ بانک برای ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شده که جزئیات آن را در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

 لیست 22 بانک برای ثبت نام خودروهای وارداتی

 

بروزرسانی ۷ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت از عرضه دو مدل چانگان در اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی خبر داد.

امید قالیباف گفت: عرضه دو مدل از چانگان در اولین عرضه قطعی شد.

وی افزود: عرضه چانگان مدل CS35 PLUS و CS55 در اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شد که بلافاصله پس از قرعه کشی جهت فروش عرضه می شود.

سخنگوی وزارت صنعت گفت: اسامی سایر خودروهای وارداتی که تمامی مجوزها را دریافت کرده اند بلافاصله به اطلاع مردم خواهند رسید.

 

بروزرسانی ۷ اسفند ۱۴۰۱: وزارت صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن پنج بانک جدید به سامانه فروش خودروهای وارداتی خبر داد.

وزارت صمت اعلام کرد: بانک‌های کشاورزی، سپه، صنعت و معدن، رفاه و توسعه تعاون هم به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شدند.

بر این اساس، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می‌توانند مبلغ پانصد میلیون تومان را در حساب خود در این بانک‌ها مسدود کنند.

متقاضیان خودروهای وارداتی از امروز شنبه ۶ اسفندماه از ساعت ۱۲ ظهر به مدت یک هفته فرصت دارند تا به سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir مراجعه و پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

 

بروزرسانی ۶ اسفند ۱۴۰۱:  بر اساس این اطلاعیه وزارت صمت، فرآیند فروش خودروهای وارداتی، در ۳ مرحله انجام خواهد شد:

۱- ثبت‌نام متقاضیان و انجام فرآیند نوبت‌دهی

۲- انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حائز شرایط طبق نوبت

۳- تحویل خودروهای وارداتی به خریداران

با آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی saleauto.ir از روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ متقاضیان تا روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند فرصت ثبت‌نام در این سامانه را خواهند داشت. نکته مهم آن است که ثبت‌نامِ زودتر به معنای در اولویت قرار گرفتن در تخصیص خودرو نیست. بنابراین متقاضیان خرید خودروهای خارجی تا پایان هفته برای ثبت‌نام فرصت دارند و لازم نیست در همان ساعات اولیه آغاز به کار سامانه، به آن مراجعه کنند.

پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه مذکور، موجودی حساب بانکی متقاضی به اندازه علی‌الحساب، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. بر این اساس، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت‌نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض‌الحسنه مهر ایران) فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی خارجی را پر کنند. این پول در حساب شخصی متقاضیان،‌ باقی می‌ماند و صرفاً مسدود می‌شود. سایر بانک‌های حائز شرایط پس از اتصال به سامانه، معرفی خواهند شد.

از جمله سایر شرایط مهم ثبت‌نام در سامانه فروش خودروهای خارجی که با هدف توزیع عادلانه اتخاذ شده است، همچون سایر شرایط فروش‌های فوری خودروهای داخلی در چند سال اخیر، نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از کارخانجات داخلی و یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته است.

همچنین دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودروهای وارداتی الزامی است. ضمن اینکه، متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال، امکان ثبت‌نام و خرید خودروی وارداتی را ندارند. شایان ذکر است تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی،‌ در صورت شرکت در برنامه‌های فروش خودروسازان داخلی یا عرضه خودرو در بورس و تحویل خودرو در این برنامه‌ها، فرصت خرید خودروهای وارداتی را از دست خواهند داد.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام در سامانه فروش خودروهای وارداتی، متقاضیان حائز شرایط عمومی مندرج در بخشنامه، پالایش شده و طبق قرعه، فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام می‌شود تا نوبت تخصیص خودرو به متقاضیان حائز شرایط مشخص شود.

 

بروزرسانی ۵ اسفند ۱۴۰۱:  طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ فردا شنبه ۶ اسفند ماه برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.

چهارشنبه هفته گذشته (سوم اسفند ماه)، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خودروهای خارجی وارده شده از هفته دوم اسفند خبر داد و اعلام کرد که فروش از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد. 

امید قالیباف در توئیتر خود نوشت: متقاضیان خودروهای وارداتی شنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارجه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده ثبت نام کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از فردا (شنبه) آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و...، بایستی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

وی تاکید کرده است که زمان ثبت‌نام اولویت محسوب نمی‌شود.

همچنین گفتنی است که طبق اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با توجه به تعداد ثبت‌نام برای تعداد خودروهای عرضه‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد، اما حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است. متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت تعیین شده، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.

 

بروزرسانی ۴ اسفند ۱۴۰۱:  بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

 

بروزرسانی ۳ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت از آغاز ثبت نام خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده خبر داد.

امید قالیباف، افزود ، ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکتهای واردکننده گفت، شرایط و جزئیات ثبت نام بصورت اطلاعیه و نشست خبری طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاور وزیر صمت راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه را در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روشهای جایگزین عرضه در بورس کالا دانست و گفت، سامانه یکپارچه فروش خودرو کاملا نظارت پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضه خودروهای داخلی نیز برای این سامانه پیش بینی شده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "اخبار و شرایط ثبت نام خرید خودروهای وارداتی / اسفند ۱۴۰۱"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سعید
مهمان

آخه ترو ب خدا یکی بیاد این وضعیت نابسامان خوددرو رو سامان بده … هریو خودرو دیگه شده آرزو…‌‌

سعید
مهمان

درود/ خودروی اقتصادی وارداتی برای قشر متوسط و ضعیف … سپااااااس

وحید
مهمان

سلام
حماقت محض است کسی پولش رو بده به اینها به این امید که بعداً ماشین وارداتی بگیره ، پرونده های پیش فروش های قبلی تو دادگاه های کشور هست ، ام جی ، رامک خودرو با تیولی ، عظیم خودرو و …. همه اینها پول دادن به امید گرفتن ….. چند دفعه ما ایرانیها باید سرمون کلاه بره

م‌حمد
مهمان

مبلغ بعدی؟
داداش داره میگه نصف پول خرید تو حساب باشه
یعنی حداقل قیمت خودرو وارداتی یک میلیارد.
این یعنی کمک به متعادل شدن قیمت
یعنی تو این جامعه همه حداقل یک میلیارد پول دارن
ندارن؟
خب ۵۰۰میلیون پول کناره
اونم ندارن
خب ۳۰۰میلیون که دارن

چرا بلید خودرو خارجی سوار شن
همین داخلیا چشونه مگه؟
ها اونام بالای ۳۰۰هس؟
خب موتور بخرن
دوچرخه
اصلا ناوگان حمل و نقل عمومی برای کیه؟
برای همین بدبخت بیچاره ها دیگ
این همه دولت ها هزینه میکنن واسه اینا
کو قدر شناسیییی!
همه از یه کنار فقط دزد و کلاه بردار
منتهی به روش های کاملاا قانونی

سجاد
مهمان

حدودا هزینه های بعدی رو هم اعلام کنید

قاسم
مهمان

,ریسی متشکریم جلوی خانواده سرافرازان کردی حسابی

ناصر
مهمان

مال خودمونو بهمون نمیدن مثل خیمه شب بازی ایران خودرو و سایپا ملت پولشون رو بلوکه میکنن ولی خودروها مسیر دیگه ای میره واقعا با عث خجالته که گندش دراومده ت این مدت که ملت سرکار بودن ارگانهای خاص خودرو بقیمت کارخانه میگرفتن طبق اعترافشون در صدا و سیما
برید خجالت بکشید وکمی از خدا بترسید

رضا
مهمان

۸۵ هزارتا رو کی میخان تحویل بدن چهارسال دیگه! . اینا رفتن کشورهای حاشیه خلیج فارس فقط تونستن ۱۲۲ ماشین جمع کنن بیارن . با این تحریم ها فقط چین شاید ماشین بفروشه

مهدی
مهمان

آقای امیر
کی ما میخایم بزرگ بشیم
کلاهبردرای را چطوری تشخصص دادی شما؟؟ اونم کلاهبرداری شدید؟؟؟
چقدر از پول خودرو را باید بگیرند. شما بفرمایید…
نمی دونم چرا ما همش کلا مخالفیم….
وارد بشه کلاهبرداریه
وارد نشه انحصاره

امیر
مهمان

فروش یک پارچه خوبه، ولی گرفتن نصف پول ماشین دوباره یک نوع شدیدی از کلاهبرداری جدید هست که دولت وحاکمان دست اندرکار خادم ملت دارن جیب مردم وملت را خالی می‌کنند