جریمه صحبت با موبایل هنگام رانندگی به صد هزار تومان افزایش یافت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
جریمه صحبت با موبایل هنگام رانندگی به صد هزار تومان افزایش یافت

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش اعمال قانون اتومبیل ها به علت صحبت‌ راننده با تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد.

سرهنگ مسعود جبارزاده اظهار کرد: صحبت با تلفن همراه ، ارسال پیامک و اقداماتی مانند آن از جمله مواردی است که انجام آن از طرف راننده در حین رانندگی تمرکز و تسلط راننده را بسیار کاهش داده و موجب افزایش حوادث و تصادفات رانندگی به خصوص تصادف با عابران پیاده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا هم قانون، صحبت با تلفن همراه را تخلف تشخیص داده و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه برای آن پیش بینی شده و ضمن اینکه صحبت با تلفن همراه ، ارسال پیامک و … در حین رانندگی در سرعت های بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت علاوه بر جریمه ۱۰۰ هزار تومانی سه نمره منفی برای اتومبیل های شخصی و ۵ نمره منفی برای اتومبیل های عمومی دارد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در هفته پیش برابر آمارها اعمال قانون اتومبیل ها به علت استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی سه برابر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

جبارزاده از رانندگان خواست که در حین رانندگی به هیچ عنوان با تلفن همراه صحبت نکرده و هم اقدام به ارسال و خواندن پیام و محتوا در تلفن همراه خود نکنند چرا که آنالیز تصافات رانندگی نشان می‌دهد تعداد زیادی از تصادفات به علت صحبت با تلفن همراه و بی‌توجهی راننده رخ داده است.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar