جزئیات طرح جدید ترافیکی اعلام شد

بروزرسانی در: دوشنبه 27 خرداد 98 ساعت 15:21
جزئیات طرح جدید ترافیکی اعلام شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.

محسن پورسیدآقایی صبح امروز در جلسه خبری که به منظور تشریح جزئیات طرح جدید ترافیکی که از روز اول تیر ماه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: سال پیش اجرای مرحله اول طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت ولی از آنجایی که سؤالات و ابهامات زیادی در خصوص اجرای مسائل جدید وجود داشت با این حال ضمن پاسخگویی به همه ابهامات و سؤالات این طرح را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با ذکر اینکه اجرای طرح ترافیک جدید باعث کاهش ۲۲ درصدی ورود خودرو به مناطق مرکزی شهر شد، گفت: با توجه به موفقیت‌های مرحله اول طرح ترافیک، مرحله دوم را شروع کردیم.

پورسید آقایی با ذکر اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال است که اجرایی می‌شود ولی نتوانسته به اهداف خود که همان کنترل آلودگی هوا است برسد، گفت: قرار بود طرح زوج و فرد تردد خودروها را نصف کند ولی حالا به جایی رسیدیم که بیش از دو برابر خودرو در تهران وجود دارد و عملاً زوج و فرد بی‌فایده است و نتوانسته کنترل آلودگی هوا را محقق کند.

وی با ذکر اینکه با مطالعه تطبیقی و مشاوره‌های دانشگاهی نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که طرح زوج و فرد کارایی خود را از دست داده و باید طرحی دیگر در زمینه کنترل و آلودگی هوا اتخاذ کرد، گفت: نهایتاً طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین زوج و فرد سابق کردیم.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ذکر اینکه بر این اساس مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد گفت: در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود ولی اکنون ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به طور رایگان وارد محدوده شوند.

پورسید آقایی با ذکر اینکه همه خودروها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند، گفت: تا کنون یک میلیون خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند و این در حالیست که در پایتخت چهار میلیون خودرو وجود دارد.

وی در خصوص روزهای پنجشنبه هم با ذکر اینکه رفت و آمد در روزهای پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.

سرانجام ساماندهی پارک حاشیه‌ای

پورسیدآقایی در ادامه در در خصوص سرانجام ساماندهی پارک حاشیه‌ای با ذکر اینکه تمامی کارهای زیربنایی اجرایی این طرح که مصوبه شورای شهر را دارد انجام شده و قرار است از اول تیرماه طرح پایلوت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اجرا شود گفت: با خودروهایی که تجهیز شده هر ۳۰ دقیقه یک بار از معابر که مشخص شده است عکسبرداری و فیلمبرداری می‌شود و با ارسال اطلاعات به سرور مشخص می‌شود که کدام خودروها بیش از نیم ساعت توقف در پارک حاشیه توقف داشتند.

ایسنا

نحوه مدیریت مصرف سوخت خودرو

پلیس موافق افزایش همه جریمه‌ها نیست

۵۰ درصد تهرانی‌ها با لغو طرح زوج و فرد موافقت کردند

پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها بر اساس میزان تردد انجام شده

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar