جزئیات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراها

چهارشنبه 21 فروردین 98 ساعت 15:35
جزئیات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراها

خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با نام آنی‌رو از ۲۸ اسفند سال اخیر در چهار آزادراه پر رفت و آمد کشور به بهره برداری رسید تا رانندگان بدون توقف در این آزادراه‌ها عوارض خود را به طور الکترونیکی پرداخت کنند.

آزادراه‌های تحت پوشش خدمت آنی‌رو در مرحله نخست و مبالغ عوارض هر قطعه از آزادراه را بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ دریافت می‌کنند و به زودی دیگر آزادراه‌های ایران هم تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.

در این سیستم مالک یا راننده خودرو باید پیش یا حین رفت و آمد از طریق یک از روشهای پرداخت پیش‌بینی شده در خدمت آنی‌رو نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کند.

در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی یا حین رفت و آمد، پیامک یادآوری به همراه لینک پرداخت توسط پلیس به مالک خودرو ارسال می‌شود و در صورت عدم پرداخت تا ۲۴ ساعت پس از رفت و آمد، مبلغ ۲۵۰ تومان به مبلغ عوارض آزادراهی افزوده خواهد شد و در صورت عدم اقدام به پرداخت تا ۷۲ ساعت بعد از پیامک دوم پیامک سوم از طریق پلیس ارسال می‌شود.

در صورتی که مالک خودرو با هیچ کدام از این هشدارها نسبت به پرداخت اقدام نکند، مراحل اعمال قانون اجرا می‌شود در این حالت مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی هم به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

در این سیستم با استعلام بدهی، پرداخت با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی، پرداخت ایستگاهی و یا وب سایت اینترنتی از طریق همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر است و برای این منظور کافی است به نشانی اینترنتی www.nspay.ir مراجعه شود.

استعلام بدهی و پرداخت آنلاین

پس از ثبت شماره تلفن همراه، کد ملی و پلاک خودرو، امکان استعلام بدهی و یا انتخاب مسیر و پرداخت آنلاین وجود دارد.

روش برداشت مستقیم حساب بانکی (پیمان) روش نوینی در بانکداری کشور محسوب می‌شود. در این روش به کاربر اجازه برداشت از حساب خود را به وب سایت nspay می‌دهد تا مدت یک سال پس از پیمان هر زمان که کاربر با پلاک ثبت شده در وب سایت از یکی از آزادراه‌های کشور رفت و آمد کنند مبلغ عوارض به طور اتوماتیک از حساب بانکی وی برداشت شده و به اطلاع وی می‌رسد و هم اکنون استفاده از این روش برای افراد دارای حساب در یکی از بانک‌های ملت، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران زمین، دی، و پست بانک ایران امکان‌پذیر است.

پرداخت ایستگاهی

تنها روش پرداخت عوارضی آزادراه که نیازی به دسترسی اینترنت ندارد، مراجعه به یکی از مراکز رفاهی و یا مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌شهری است در این مکانها افرادی آماده خدمت‌دهی جهت پرداخت دستگاه‌های کارت خوان بانک پاسارگاد مستقر هستند.

در روش دیگر کاربر قبل از رفت و آمد نسبت به تهیه تگ بانک مسکن و نصب آن بر روی خودرو اقدام می‌کند تا مبلغ عوارض پس از رفت و آمد خودرو از آزادراه به طور اتوماتیک از مبلغ شارژ تگ کسر شود و کاربران در صورت وجود هرگونه سؤال و یا ابهام می‌توانند با گروه پشتیبانی خدمت آنی رو با شما ۰۲۱۶۳۴۸۵۳۱ تماس بگیرید.

پیش‌تر محمد حسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرده بود که در حال حاضر در آزادراه‌های تهران قم، تهران ساوه، کرج قزوین و قزوین زنجان اخذ عوارض کاملاً به طور الکترونیکی انجام می‌شود و با ثبت پلاک خودروها به هیچ وجه دریافت نقدی نداریم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar