جلسه مدیریت تقاضا و تنظیم بازار خودرو برگزار شد

چهارشنبه 16 بهمن 98 ساعت 11:45
جلسه مدیریت تقاضا و تنظیم بازار خودرو برگزار شد

یک مقام مسئول در صنعت خودروسازی از برگزاری نشست امروز وزیر صنعت و معاونانش با خودروسازان در حوزه تدوین طرح جامع مدیریت تقاضا و تنظیم بازار خودرو خبر داد.

فرشاد مقیمی در حاشیه افتتاح خط تولید ترمز خودروهای سبک در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن بازار شب عید و افزایش تقاضا برای خریدهای خودرو گفت: طی سه ماهه گذشته ۱۵۰ هزار خودرو تحویل مردم شده که عددی بی سابقه بوده است این در حالی بود که این رقم معادل تعداد خودروهایی است که در شش ماهه قبل از آن تحویل داده شده بود پس این شائبه از طرف خودروسازان پذیرفته نیست که نمی‌خواهیم خودرو تحویل مردم دهیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو افزود: همت و برنامه ریزی ما این است که در برهه‌ای از زمان که افزایش تقاضا برای خودرو رخ می‌دهد بتوانیم خودروها را تحویل مردم دهیم ضمن اینکه به موازات حتی در روزهای تعطیل هم افراد می‌توانند با مراجعه به درب کارخانه خودروی خود را تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: شش هزار دستگاه خودرو در یک و نیم ماه اخیر درب کارخانه تحویل مردم داده شده است.

مقیمی در پاسخ به انتقادات مبنی بر اینکه خودروسازان تقاضای افزایش قیمت دارند، یادآوری کرد: یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی از طرف خودروسازان اضافه نشده و مصوبه ستاد تنظیم بازار عیناً اجرا می‌شود ولی باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان رو به رو کند اما ما تلاش داریم راهکارهایی را در نظر بگیریم که فرصت‌های برابری را برای حضور مردم در خرید خودرو فراهم نماید.

مقیمی از برگزاری نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان در حوزه تنظیم بازار و ارائه راهکارهای فروش خودرو به مصرف کنندگان واقعی خبر داد و گفت: امروز با حضور وزیر صنعت و ارکان گوناگون وزارتخانه نشستی برگزار خواهد شد تا در قالب آن بتوانیم برای مدیریت تقاضا و تأمین نیاز مصرف کنندگان واقعی برنامه‌ای ارائه دهیم.

وی یادآوری کرد: تمامی دستگاه‌های نظارتی که تمایل داشته باشند می‌توانند در سایت خودروسازان حضور یافته و بر نحوه فروش آنها نظارت کنند. این در وضعیتی است که دستگاه‌های نظارتی در این سایت حضور دارند اما به هر حال باید تلاش کنیم دغدغه ذهنی مردم نسبت به اینکه خودروساز رانتی را در فروش قائل است اصلاح نمائیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فراهم آوردن زیرساخت‌های اینترنتی برای فروش خودرو یادآوری کرد: بعضی ربات‌هایی را به کار بسته بودند تا بتوانند ثبت نام سریعی در خودروها داشته باشند اما به هر حال ما با بعضی ازآنها مذاکره کردیم تا با استفاده از آنتی ربات‌ها این باگ را هم برطرف نمائیم.

مقیمی یادآوری کرد: دستگاه‌های امنیتی هم در این رابطه وارد عمل شده و در حوزه مرتبط با فروش اینترنتی نظارت کامل دارند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar