جزئیات خروج پورشه‌ ها از مزایده اموال تملیکی

بروزرسانی در: پنج شنبه 21 مهر 01 ساعت 08:49
جزئیات خروج پورشه‌ ها از مزایده اموال تملیکی

معاون سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه از ۳۱ خودرویی که در مازندران مطرح شده بود، ۲۷ خودرو به دلیل مغایرت تعداد سیلندر بین خودروهای ۴ سیلندر و ۶ سیلندر که در قیمت تاثیرگذار است از مزایده حذف شدند، گفت: تنها ۴ مورد مغایرتی نداشته‌اند.

نتایج مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۵ سازمان اموال تملیکی که به منظور فروش هزار و ۴۰ خودروی خارجی با حکم قضایی برگزار شد، شنبه هفته جاری از سوی این سازمان اعلام شد. در این بین اما در جلسه بازگشایی پیشنهادات اعلام شد که ۵۸ خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده خارج شده‌اند و ۹ خودرو نیز به دلیل عدم ارائه پیشنهاد به فروش نرسیده‌اند.

پیگیری‌های بعدی نشان داد که از بین این خودروها ۳۱ دستگاه خودرویی که از استان مازندران و گمرک نوشهر وارد این مزایده شده‌ بودند، تعداد زیادی به‌دلیل مغایرت از مزایده خارج شده است. و بررسی اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت سازمان اموال تملیکی نیز تأیید می‌کند که حدود ۲۷ دستگاه خودروی پورشه در گمرک نوشهر از پروسه مزایده خارج شده‌اند.

 
 

جدول خودروهایی که در هنگام مزایده حذف شده‌اند به شرح زیر است:

 

خودروهایی که در هنگام مزایده حذف شده‌اند

براساس آمارهایی که پیش از مزایده از سوی سازمان اموال تملیکی اعلام شده در مجموع ۴۰ پورشه ماکان و سه پورشه باکستر در این مزایده وجود داشته که در این بین، هر سه پورشه باکستر و ۲۸ پورشه ماکان در بندر نوشهر قرار داشته است.

جدول خودروهای موجود در گمرک نوشهر و تعداد کل پورشه‌های ماکان و باکستر موجود در کشور به شرح زیر است:

خودروهای موجود در گمرک نوشهر

 

 

پارتی‌های حذف شده متعلق به خودروهای پورشه و BMW بوده است

غلامی معاون جمع‌آوری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با خبرگزاری در خصوص جزئیات ۵۸ خودرویی که به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده اول حذف شده بودند و قرار است در مزایده دوم به فروش برسند، گفت: براساس جلسه‌ای که در روز ۲۲ شهریور ماه در دادستانی تهران برگزار شد، مقرر شد تا مزایده فوق العاده ۵۶۵ برگزار شود و هر خودرویی که در این مزایده به فروش نرسید، بلافاصله در مزایده بعدی سازمان اموال تملیکی مطرح شود.

وی افزود: بر این اساس پس از مزایده ۵۶۵ شاهد بودیم که ۵۸ خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده خارج شدند. تعدادی از این خودروها در بوشهر، خوزستان و تعدادی در مازندران احصاء شدند. ۹ خودرو نیز در مزایده قبلی پیشنهادی برای آنها ارائه نشده بود و یا پیشنهادات واصله به دلیل عدم تایید ضمانت‌نامه از دستورکار خارج شده بود. این موارد را نیز در مزایده فوق‌العاده ۵۶۶ قرار دادیم.

وی در مورد خودروهایی که به دلیل مغایرت حذف شده بودند، گفت: خودروها شامل پورشه و BMW است و ممکن است از سایر برندها نیز به آنها اضافه شود چرا که همچنان برندگان مزایده فوق‌العاده قبلی فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند. در صورتی که برنده اول وجه خود را تکمیل نکرده باشد و برنده دوم وجود داشته باشد، آن فرد می‌تواند از فرصت استفاده کند. در صورتی که برنده دوم وجه خود را تکمیل نکند، پاری حذف و بلافاصله در مزایده دوم(۵۶۶) قرار خواهد گرفت.

غلامی با بیان اینکه خودرو به پیشنهاد سوم نخواهد رسید، گفت: فرصت برندگان اول برای پرداخت وجه روز سه‌شنبه به پایان رسید و در صورتی که وجه را پرداخت نکرده باشند، سپرده ۱۵ درصدی آنها ضبط خواهد شد. همچنین در صورت عدم وجود برنده دوم، پارتی باطل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعلام برندگان روز ۱۶ مهر(شنبه) انجام شد، گفت: برندگان اول سه روز مهلت داشتند تا وجه خود را تکمیل کنند، برندگان دوم نیز تا روز ۲۲ مهر(با توجه به یک روز تعطیلی) فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند.

حذف ۸۵ درصد از خودروها موجود در مازندران به دلیل مغایرت/ ۲۷ خودرو پورشه به دلیل مغایرت در تعداد سیلندر در مزایده بعدی قرار گرفتند

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در این خصوص که ظاهرا اکثر خودروهایی به دلیل مغایرت از مزایده حذف شده بودند، در استان مازندران بوده است، گفت: از ۳۱ خودرویی که در مازندران مطرح شده بود، ۲۷ خودرو به دلیل مغایرت تعداد سیلندر بین خودروهای ۴ سیلندر و ۶ سیلندر که در قیمت تاثیرگذار است از مزایده حذف شدند و تنها ۴ مورد مغایرتی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان دادگستری که خودروها را بازدید کرده بودند تعداد سیلندرها را به اشتباه ثبت کرده بودند، در نتیجه این اشتباه در پارتی بندی نیز وجود داشت. به همین دلیل و برای آنکه حقوقی از خریداران و دولت تضییع نشود، براساس قانون باید پارتی‌های مورد نظر را باطل و در مزایده بعدی مطرح کنیم که همین اقدام از سوی سازمان اموال تملیکی انجام شده است.

قرار است از این خودروها که در بندر نوشهر است، بازدید شود و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌گیرد، دیگر شاهد مغایرت یا بروز مشکل در فرآیند مزایده این خودروها نباشیم.

خودرویی به دلیل مغایرت اسمی و اشتباه تایپی حذف نخواهد شد

غلامی در مورد اینکه گفته شد که برخی از این خودروها تنها به دلیل کم شدن «S» از روی بدنه آنها از مزایده خارج شده‌اند، گفت: موارد ابطال پارتی‌ها طبق قانون مشخص است، ضمن اینکه در جلسه با دادستان این موارد صورتجلسه شده است. مواردی که سبب ابطال پارتی می‌شود، عبارت است از مغایرت در مدل، رنگ و تعداد سیلندر.

وی افزود: در صورتی یک شماره بدنه موتور، شاسی و یا موارد این چنینی به اشتباه جابه‌جا شود، هیچ ارتباطی به ارزش خودرو ندارد، اما اگر مدل خودرو، رنگ و یا تعداد سیلندرهای آن به اشتباه ثبت شده باشد، قطعا بر روی قیمت خودرو تاثیر خواهد داشت. هر عاملی که منجر به تضییع حقوق دولت و یا خریداران می‌شود، حتما حذف خواهد شد.

در نتیجه مواردی از قبیل اینکه پشت ماشین «S» باشد یا نباشد مطرح نیست اما اگر این موضوع موجب به تغییر مدل خودرو شود، به این دلیل که ممکن است اختلاف چند میلیارد تومانی قیمت ایجاد کند، سبب ابطال پارتی خواهد شد.

امکان مشاهده جزئیات خودروهای مزایده دوم از ۲۴ مهر ماه

در تلاش هستیم تا اطلاعات مزایده آینده که مزایده ۵۶۶ است را تا روز ۲۴ مهرماه در سایت سازمان بارگزاری کنیم و این امکان وجود خواهد داشت تا از روز ۲۶ مهر بازدیدها آغاز شود. تا پایان روز اول آبان ماه نیز امکان بازدید و ارائه پیشنهاد وجود خواهد داشت. زمان بازگشایی پیشنهادات نیز روز سوم آبان خواهد بود.

مانند مزایده قبلی آحاد مردم می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و خودروها همه شماره‌گذاری ملی خواهد شد. مردم می‌توانند در سایت ستاد دولت ثبت کرده و امضا الکترونیکی دریافت کنند و پس از بازدید از خودروها در مزایده شرکت کنند.

با توجه به اینکه اکثر خودروهای موجود در نوشهر دچار مغایرت بودند که به گفته معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی علت آن اشتباه کارشناسی بوده است، این سوال وجود دارد که آیا چهار خودرویی که در مزایده‌های خودروهای استان مازندران به فروش رسیده‌اند، دچار مشکل نبوده است؟

تسنیم

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar