خطرات نگهداری مواد ضد عفونی در خودرو

یکشنبه 24 فروردین 99 ساعت 15:24
خطرات نگهداری مواد ضد عفونی در خودرو

کارشناس آتش ‌نشانی شهرکرد گفت: اسپری کردن مواد الکی برای ضدعفونی خودرو ممکن است باتوجه به خاصیت اشتعال‌زایی خطرآفرین و باعث انفجار و آتش‌ سوزی در خودرو شود.

یاشار رفیعی در مورد خطرات احتمالی نگهداری مواد ضدعفونی و الکل در خودرو و منزل، اظهار کرد: اسپری کردن مواد الکی برای ضدعفونی خودرو ممکن است باتوجه به خاصیت اشتعال‌ زایی خطرآفرین و باعث انفجار و آتش‌سوزی در خودرو شود.

کارشناس آتش‌نشانی با ذکر اینکه در روزهای گذشته گزارشاتی از انفجار و آتش‌سوزی خودروها پس از ضدعفونی خودرو با مواد الکی در سطح کشور گزارش شده است، افزود: اسپری کردن این مواد از نگهداری آن می‌تواند خطرناک‌تر باشد، چون با پخش شدن این ماده در هوا با کوچکترین جرقه فندک یا استارت خودرو امکان اشتعال وجود دارد.

وی توصیه کرد:  شهروندان هنگام ضدعفونی خودرو و منزل درب و پنجره‌ها را باز بگذارند و همچنین از پارک خودرو در زیر نور آفتاب مستقیم خودداری کرده، همچنین از قرار دادن موادالکی در خودرو و در دسترس اطفال هم پرهیز کنند.

رفیعی یادآوری کرد: در گذشته حوادث آتش‌سوزی به خاطر نگهداری اسپری خوش‌بو کننده و فندک در داخل خودرو هم در فصل تابستان گزارش می‌شد، بنابراین باتوجه به گرم شدن هوا شهروندان به این نکات توجه داشته باشند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar