خودروهای قاچاق را نمی‌توان صادر کرد

دوشنبه 28 بهمن 98 ساعت 17:25
خودروهای قاچاق را نمی‌توان صادر کرد

میرزایی پور گفت: خودروهای قاچاق را نمی‌توان صادر کرد چون که این خودروها همچنان بلاتکلیف هستند.

برومند میرزایی پور مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران در حاشیه مراسم امحای کالاهای سلامت محور فاقد مجوز در جمع خبرنگاران بیان کرد: این کالاها بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از صدور احکام نهایی قضایی منهدم شدند.

میرزایی پور در ادامه با اشاره به نوع این کالا‌های سلامت محور اظهار کرد: کالا‌های انهدامی، بهداشتی، آرایشی و دخانیات هستند که سلامت انسان را به مخاطره می‌اندازد و کشفیات ما در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ بوده که به طور قاچاق وارد کشور شده و در استان کشف و ضبط شده‌اند.مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران افزود: امروز ۴۰۰ تن کالای سلامت محور به ارزش ۱۹ میلیارد ریال که توسط معاونت غذا و داروی علوم پزشکی مضر شناخته شده‌اند، امحا شده‌اند و تاکنون هزار و ۹۷۰ تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال منهدم شده است.

او تصریح کرد: آن دسته از کالا‌های سرمایه‌ای که به تولید داخل ضربه بزنند قطعاً به خارج از کشور صادر خواهیم کرد، اما اگر کالای سرمایه‌ای امکان استفاده را داشته باشند، آن‌ها را در اختیار نهاد‌های آموزشی و مؤسسات فنی و حرفه‌ای قرار خواهیم داد.

میرزایی پور در ادامه در مورد صادرات خودرو‌های قاچاق گفت: این خودرو‌ها را نمی‌توان صادر کرد چون که اسناد مربوط به واردت آن‌ها مشخص نبوده است، به همین خاطر همچنان بلاتکلیف هستند.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به بیوتروریستی بودن بعضی کالا‌های کشف شده گفت: این احتمال وجود دارد که دشمنان بعضی از این کالا‌های کشف شده را آلوده و آن‌ها را به بازار ایران ارسال کردند به همین خاطر در برنامه انهدام و معدوم‌سازی قرار گرفتند. بخش عمده این کالا‌ که در معرض بیوتروریستی قرار دارند مواد دخانی تشکیل می‌دهند.

او در پایان بیان کرد: تمام کالا‌هایی که امروز توسط سازمان اموال تملیکی معدوم شدند وارداتی هستند و به طور قاچاق وارد کشور شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar