خودرو الکتریکی دانشگاه علم و صنعت رونمایی خواهد شد

یکشنبه 5 اسفند 97 ساعت 17:49
خودرو الکتریکی دانشگاه علم و صنعت رونمایی خواهد شد

نخستین همایش بین المللی قوای محرکه نوین از هفتم اسفند ماه و به مدت دو روز در دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده و از خودرو برقی دانشگاه علم و صنعت (یاس) رونمایی می‌شود.

نخستین همایش بین المللی قوای محرکه نوین، با کارکردهای جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و ایستگاهی با محوریت انواع خودروهای برقی (هیبریدی، باتری، پیل سوختی، سلول خورشیدی) و با هدف ایجاد هم افزایی در بین متخصصان داخلی این حوزه و آشنا نمودن آنها با مراکز پیشروی بین المللی در این زمینه برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این همایش از طرح مفهومی خودروی برقی دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران، رونمایی می‌شود. یاس، خودروی الکتریکی شهری طراحی شده توسط پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت است که فاز طراحی آن به پایان رسیده و آماده ساخت نمونه و تولید می‌باشد.

این خودرو مناسب برای حمل و نقل شهری است که دارای ظرفیت دو سرنشین می‌باشد و راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی و ترافیک شهری به شمار می‌رود. حداکثر سرعت این خودرو ۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و با یک بار شارژ باتری قادر به پیمودن ۱۰۰ کیلومتر است.

در حین برگزاری این همایش یک نمایشگاه از نمونه‌های برقی و هیبریدی شده خودروهای ایرانی و چینی برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دنا، رانا، ساینا، چانگان و ... اشاره کرد.

همچنین در این همایش، (Chris Mason) مدیر اجرایی فدراسیون اتحادیه و انجمن‌های مهندسی خودرو-(FISITA)، عباس علی آبادی (مدیر عامل گروه مپنا)، عباس افتخاری (رییس بخش تجارت و فناوری دانشگاه ویرجینیای امریکا) حضور دارند.

نخستین همایش بین المللی قوای محرکه نوین، در محورهای طراحی، مدلسازی و کنترل خودروهای برقی؛ سیاست‌های توسعه خودروهای برقی؛ مواد و ساخت پیشرفته در تولید خودروهای برقی؛ تأمین قطعات و تعمیر و نگهداری خودروهای برقی؛ زیر ساخت‌های توسعه خودروهای برقی (شبکه توزیع، ایستگاه‌های شارژ سریع و...)؛ ایمنی خودروهای برقی (حفاظت از برق گرفتگی و...)؛ مدیریت انرژی و حرارت در خودروهای برقی (بازیابی انرژی، مبدل‌های حرارتی و...)؛ دینامیک و ارتعاشات خودروهای برقی؛ سیستم‌های ذخیره ساز انرژی در خودروهای برقی (باتری، ابرخازن و...)؛ محرکه‌های الکتریکی در خودروهای برقی (ماشین‌های الکتریکی فاقد سنسور و...)؛ الکترونیک و تشعشعات خودروهای برقی (سنسورها، ممز، سازگاری الکترومغناطیسی و...)؛ هیدروژن و پیل سوختی در خودروهای برقی پیل سوختی؛ سلول‌های خورشیدی در خودروهای برقی خورشیدی؛ پیشرانه‌های نوین احتراقی در خودروهای هیبرید برقی؛ سوخت‌های جایگزین؛ خودروهای هوشمند و سیستم‌های محرکه الکتریکی غیر خودرویی (ریلی، هوایی، دریایی و ایستگاهی) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، هاشم یکه زارع (مدیر عامل شرکت صنعتی ایران خودرو)، منوچهر منطقی (رئیس ستاد حمل و نقل پیشرفته ایران)، مجید هدایت (مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی توان) هم از دیگر حاضران افتتاحیه همایش هستند.

علم و صنعت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar