داستان دلار دولتی به کجا خواهد رسید؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
داستان دلار دولتی به کجا خواهد رسید؟

 علی علی آبادی فراهانی در جواب به آخرین شرایط اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو و حذف آن از لیست اولویت‌ها اظهار کرد: تعیین اولویت‌های اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و سازمان توسعه تجارت نیز هم اکنون طرحی در این زمینه ندارد ولی قبل از این محمدرضا شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهارات خود تصریح کرده بود که خودرو در اولویت اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار ندارد.
وی با تصریح بر این که هنوز تصمیم و یا مصوبه‌ای در این باب ابلاغ نشده و موردی به طور رسمی اعلام نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر اطلاعی از شیوه تخصیص ارز از طرف بانک مرکزی نداریم ولی قبل از این اعلام شده بود که همه کالاها که امکان ثبت سفارش داشته باشند، از ارز ۴۲۰۰ تومانی برخوردار خواهند بود.
علی آبادی فراهانی ادامه داد: با این حال اطلاعی از اولویت بندی‌ها و اقدامات انجام شده در این باب ندارم.
این اظهارات در حالی است که  محمد علی کریمی رئیس روابط عمومی و سخنگوی بانک مرکزی هم در جواب به حذف خودرو از لیست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: تخصیص ارز به کالاها متناسب با اولویت‌ها در دستور کار بانک مرکزی است.
وی افزود: هم اکنون تخصیص ارز از دو راه تخصیص ارز بانکی و ارز از سامانه «نیما» در حال انجام است که این امکان وجود دارد برای تعدادی از کالاها با فاصله بیشتری انجام شود.
سخنگوی بانک مرکزی تصریح کرد دارد: فعلاً تخصیص ارز به کالای خاصی متوقف نشده ولی این امکان وجود دارد که با کندی همراه باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar